5+1 pszichológiai design trükk, ami miatt a felhasználók kattintanak I. rész

“Na, innen sem veszek semmit!”

Őszintén, ki ne járt volna már olyan webshop oldalán, ahol a megnyitás után az előző mondat fogalmazódott meg a fejében, vagy akár hagyta el a száját.

Tedd a szívedre a kezed és válaszolj: vajon a Te webshopod is egy ezek közül?

Kétrészes sorozatunkban elmondjuk mit tehetsz azért, hogy ne így legyen!

Ebben a részben 3 pszichológiai design trükköt mutatunk meg Neked, amellyel Te is növelheted meglévő, vagy készülő webshopod teljesítményét! 

I. Kezdjük az elején!

Itt a piros, hol a piros - bánj okosan a színekkel!

Az egyik legfontosabb design elv, amit érdemes figyelembe venni egy webshop esetében (is) az a színek pszichológiája. A megfelelő színválasztás kulcsfontosságú, hiszen az egyes színek érzelmeket közvetítenek, és ha a konverziónövelés a cél, egyáltalán nem mindegy, milyen hangulatot teremtesz a vásárlók számára.

1. Vannak elsődleges színek, ilyen például a piros, a sárga és a kék.

  • A piros impulzus vásárlásra ösztönöz, kiárusítás esetén is gyakran előfordul, hiszen a sürgősség érzetét kelti.
  • A sárga melegséget áraszt, optimizmust, fiatalságot és tisztaságot sugároz, így könnyen magára irányítja a figyelmet.
  • A kék jolly joker szín, nyugalmat és higgadtságot sugall. Növeli a hatékonyságot, nem tolakodó, gyakran felbukkan céges logókban is, hiszen bizalmat sugároz.

2. Léteznek másodlagos színek is: ide tartozik a narancs, a zöld és a lila.

  • A narancs jó figyelemfelkeltő szín, ugyancsak hatékony impulzus vásárlásra ösztönzésben, ráadásul magabiztosságot sugall.
  • A zöldet gazdagsággal azonosítjuk, növekedést reprezentál. Üzletekben relaxációs céllal is alkalmazzák.
  • A lila királyi szín, kreatív, ötletes (gyakran szépségipari) márkákat jelöl.

II. Segíts a látogatónak feldolgozni az információt!

Ennek legegyszerűbb módja a kiemelés. Lényege, hogy a hasznos információval tűzdelt szöveget megpróbáljuk úgy tálalni, hogy az a látogató számára a lehető legfogyaszthatóbb legyen. Ám a legfontosabb kulcsszavak félkövérrel való kiemelésén túl is vannak eszközeink arra, hogyan tegyük csalogatóvá a mondandónkat.

Mutatunk néhányat ezek közül!

  • A weboldalad szövegének írásához használj talpatlan betűtípust! Ilyen például a Calibri, Tahoma és az Arial is, de egyedi font esetén is érdemes ebben a kategóriában mozognod. Ezek a betűtípusok ugyanis nem nehezítik az olvasást, mint talpas párjaik, amelyek online környezetben zavarják a szövegértelmezést. Ki akarná ezt önszántából előidézni?
  • Ügyelj a betűméretre! A jó öreg Times New Roman betűtípus a maga 12-es betűméretével elég jó kiinduló alapot ad, ám a betűméretet sok minden más is meghatározza. Ilyen például a szöveg mennyisége, de akár maga a célcsoport is, hiszen nem mindegy, hogy 16-59 közötti, vagy 60 év feletti korosztály számára szeretnéd könnyen kezelhetővé tenni oldalad.
  • Vess be ikonokat! A vizuális elemek jól vezetik a szemet, ezért érdemes őket használni, ha ki szeretnél emelni egy-egy szövegrészletet, vagy akár menüpontot. Nem kell nagy dolgokra gondolni, már egy Kosár előtt elhelyezett ikon is ad egy kis pluszt webshopod külalakjának.

III.   “Ezt én el nem olvasom,” avagy hogyan érdemes tördelni a szöveget

A nehezen olvasható, egybefolyó szöveg a biztos megoldás arra az esetre, ha szeretnéd, hogy csak a legelkötelezettebb vásárlók olvassák el, amit írsz. Ám az is biztos, hogy ezzel már a küszöbön elriasztasz mindenki mást, ugyanis az internetezők hozzá vannak szokva a szellős, könnyen olvasható sorokhoz. Kifejezetten NEM szeretnének hosszú, ömlesztett litániákat olvasni, pláne vásárlás előtt.

A cél, hogy a látogatók minél egyszerűbben és gyorsabban találják meg a kulcsinformációkat. Hidd el, ha megkönnyíted a dolgukat, a pénztárig is szívesebben mennek majd el. :)

  • Különíts el címeket és címsorokat a törzsszövegtől!
    Ez a tördelés egyik legfontosabb eszköze. Nem is hinnéd mennyit számít, ha van néhány hangzatos címed, amelyek vezetik a látogató szemét. Ha úgy döntesz alkalmazod ezt a trükköt az aloldalak szövegénél is, figyelj a sorrendre: a cím van a bekezdés elején, ez a legnagyobb, utána követi méretben a címsor.
  • Használj felsorolást! A kulcsinformációk kiemelésének egyik leghatékonyabb módja a felsorolás. Hiszed vagy sem, de tény, hogy amikor felsorolást látunk egy oldalon (akár weboldal, akár egy mezei dokumentum) sokkal szívesebben vágunk neki az olvasásnak. Rád van bízva mit használsz hozzá: maradhatsz a hagyományos, pontozott megoldásnál, de akár bevethetsz ikonokat is, amelyek egyedibbé és látványosabbá teszik az oldalad.

Reméljük kétrészes sorozatunk első részében is sok hasznos információval lettél gazdagabb! Jövő héten érkezünk a folytatással, amelyben a szöveg után megnézzük, hogy néz ki egy jó menü, valamint milyen vizuális tartalmakat érdemes használnod webshopod termékeinek bemutatásához.

 

Innováció a webshoplogisztika
és csomagküldés területén

Értesüljön Tőlünk az igazán fontos dolgokról!

Kérem a tájékoztatást

Kapcsolat

Complexpress Logisztika Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-980739
Adószám: 12132553-2-41
Cím: 1033 Budapest, Szentendrei út 89-95. - PP Center

Azonnali elérhetőségeink

Központi ügyfélszolgálat:
Telefon: 06-1-203-4681
Mobil: 06-30-694-2465
E-mail: ugyfelszolgalat@complexpress.hu

Logisztikai üzletág:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: logisztika@complexpress.hu

Értékesítés:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: sales@complexpress.hu

Copyright ©