5+1 pszichológiai design trükk, ami miatt a felhasználók kattintanak II. rész

Két részes sorozatunk első részében megnéztük:

  • mennyit számít, és mit üzen a látogatónak webshopunk színválasztása,
  • mit tehetünk leendő vásárlóinkért, hogy minél könnyebben be tudják fogadni az információt, amit át szeretnénk adni,
  • hogyan tereljük őket a vásárlás felé a szöveg segítségével. 

Ebben a részben az elrendezés és a képválasztás kerül górcső alá, valamint egy extra tippel is készültünk, ami felteszi majd a pontot arra a bizonyos i-re. 

Lássunk neki!

IV. Görgess, szűrj, kattints! - a megfelelő elrendezés a lelke mindennek

Az egyediség lényeges, ám még fontosabb, hogy betarts bizonyos alapvetéseket, amelyek segítik a látogatót a tájékozódásban. Ilyen például a menüsor vagy a szűrők elrendezése, illetve a CTA gombok használata. Nézzük mit érdemes tudnod róluk!

1. Menüsor

  • A menüsor esetén fontos, hogy jól kategorizált legyen és az oldal tetején helyezkedjen el. Érdemes a logót is feltüntetni, hiszen itt a látogató azonnal észreveszi kinek az oldalán jár.
  • Kerüljük az egybefüggő szöveget, alkalmazzunk például lenyíló menüt, illetve alkategóriákat a Termékek menüponton belül.
  • Ügyeljünk, hogy a termékkategóriák közötti görgetés közben is látszódjon a menü (kisebb méretben, mint alapjáraton), hiszen ezzel könnyen elérhetővé és ügyfélbarátabbá tesszük aloldalainkat is.

2. Szűrő

  • Szűrőt kategória aloldalon érdemes elhelyezni, hiszen ezzel csoportosíthatjuk a sok-sok terméket, amelyek közül a látogató kedvére válogathat.
  • Célszerű úgy elhelyezni, hogy bármilyen eszközön nézve, nagyjából a hajtás fölött helyezkedjen el, hiszen ezáltal az oldalra tévedők is azonnal megtalálják.

3. Call to Action gombok

  • A Call to Action alias CTA gombok remek marketing elemek, ám fontos, hogy ne csak a rajtuk lévő szöveg, hanem a megjelenésük is kattintásra buzdítsa a látogatót.
  • Fontos, hogy a színük harmonizáljon a logó és/vagy az oldalon lévő egyéb színekkel, ugyanakkor emelkedjen is ki egy kicsit, hiszen a cél, hogy vezesse a szemet.
  • A gomboknak ne adjunk hosszú címeket, mert a lényegük, hogy könnyen fogyasztható, vagyis rövid, cselekvésre ösztönző üzeneteket közvetítsenek.

V. Nem minden arany, ami fénylik, avagy hogyan válasszunk megfelelő képet? 

Ahogy mondani szokás, egy kép felér ezer szóval, így a vizuális elemek (képek, ikonok, videók) fontos kiegészítői lesznek jól menő webshopodnak is. A szem ugyanis először a vizuális dolgokra koncentrál, ezért érdemes elegendő látnivalót adni neki.

Hogyan teheted ezt meg?

Képek, vagy videók használatával.

Na nem az internetről letöltött, pixeles anyagokra gondolunk, hanem jó minőségű, releváns, a termékedről valós képet mutató fotókra, amely láttán a látogató felsóhajt: hű, ez nekem kell!

  • A “hűha” hatást leginkább profi, szakember által készített termékfotókkal érheted el.
  • Ám mi van akkor, ha ez most nem fér bele a büdzsébe? Ilyenkor érdemes profik által már korábban elkészített stock fotókat vásárolnod olyan oldalakról, mint például a Shutterstock, esetleg az Envato Elements.
  • Kevésbé ideális esetben ingyenes stock oldalak is rendelkezésedre állnak, ahonnan beszerezhetsz néhány jó minőségű fotót. Ilyen például a Pixabay, Pexels vagy az Unsplash. Az ingyenesség ára, hogy ezeken az oldalakon kisebb a választék, és sok esetben kevésbé jól beállított képekkel lehet találkozni.

A vizuális kommunikáció eggyel magasabb szintje a videók használata, amelyek főleg a termék bemutatásánál tesznek jó szolgálatot neked. Itthon viszonylag kevés webshop alkalmazza, így nemcsak a praktikum, hanem az egyediség is mellette szól. 

+ 1 tipp: Egységesség mindenek felett

Mindent egybevéve, egy webshop design szempontból akkor jó, ha minden klappol, vagyis a logótól kezdve, a színeken át, a képekig és betűtípusokig minden részlet harmonizál

egymással. Ha ezekre nem figyelsz, akkor sajnos a fenti lista összes pontja hatástalan lesz, ugyanis az igényességnél nincs jobb pszichológiai design trükk. :)

Most, hogy a lista végére értél, indulhat a tesztelés!

Nyisd meg webshopod és tedd fel a kérdést: vajon a fenti listából hány pontot tudsz kipipálni? Derítsd ki!

 

Innováció a webshoplogisztika
és csomagküldés területén

Értesüljön Tőlünk az igazán fontos dolgokról!

Kérem a tájékoztatást

Kapcsolat

Complexpress Logisztika Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-980739
Adószám: 12132553-2-41
Cím: 1033 Budapest, Szentendrei út 89-95. - PP Center

Azonnali elérhetőségeink

Központi ügyfélszolgálat:
Telefon: 06-1-203-4681
Mobil: 06-30-694-2465
E-mail: ugyfelszolgalat@complexpress.hu

Logisztikai üzletág:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: logisztika@complexpress.hu

Értékesítés:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: sales@complexpress.hu

Copyright ©