Az E-commerce a KKV-k túlélési csatornája

Egyszer kopp, másszor hopp

2020. március 15-én mintha feje tetejére állt volna minden. A világ és hazánk is szinte egyik napról a másikra bezárta kapuit, munkahelyek tértek át egy hétvége alatt “home office” működésre, és boltok, éttermek ezrei zártak be néhány nap leforgása alatt. Aztán jött a várakozás, majd pedig a ráeszmélés: ez bizony nem csak egy hétig tart majd.

Szerencsére a hazai KKV szektor sem ült sokáig a babérjain: egyre több vállalkozás indult el a digitális tér, köztük nagy számban az e-kereskedelem irányába. 

Öröm az ürömben

Az eNET Telekom nagymintás, de nem reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a járványhelyzet adott egy lökést a digitalizációnak. A kutatásban résztvevők 56%-a nyilatkozott úgy, hogy a vírushelyzet után nagyobb hangsúlyt fektet majd vállalkozása digitális fejlesztéseire, ehhez képest csupán alig negyedük szeretne teljesen visszaállni a korlátozások előtti működésre.

Ugyanakkor a BGE tavalyi, reprezentatív kutatásából kiderült, hogy sok kis- és középvállalkozás még mindig nem használja ki az e-commerce adta lehetőségeket. A felmérés szerint a járványhelyzet hatására a hazai KKV szektor mindössze 8,9%-a fektetett az online értékesítés fejlesztésébe.

Ez miért probléma?

Mert, ahogy a kutatás eredménye is mutatja, azok a vállalkozások, amelyek több digitális megoldást használtak korábban is, kevésbé szenvedték meg a járvány okozta piaci változásokat. 

Lássuk, mit veszített tavaly, és mit kockáztat ma is az, aki nem lép időben az e-kereskedelem mezejére!

Saját magunk példáját látva is tudjuk, hogy a boltok, éttermek bezárása nem csak a tulajdonosokat és munkavállalókat, hanem a vásárlókat is érintette. Sokak szokásaiban állt be gyökeres változás. Az offline tér kvázi kiürült, miközben az online piac fogyasztóinak száma egyik napról a másikra érzékelhetően megnőtt.

Ebből egyenesen következik, hogy a megnövekedett keresletből azok tudtak a legtöbbet kivenni, akik digitális alternatívát tudtak ajánlani vásárlóiknak. Mondhatjuk tehát, hogy az e-commerce rengeteg kis- és középvállalkozás számára vált, nem csupán egy alternatív kereskedelmi, hanem jó ideig akár az első számú túlélési csatornává.

Látjuk, hogy aki lemarad, az kimarad, ezért most listába szedtük azokat a lépéseket, amelyekkel szerintünk Te is beszállhatsz az online versenybe!

Mit tehetsz, hogy felzárkózz?

  • Hozd létre saját webshopod!

Reméljük Te is azok közé tartozol, akik ezen a lépésen már túl vannak, hiszen nem lehet eléggé hangsúlyozni mennyire fontos ma egy megfelelően felépített e-commerce felület. Ha még egynek sem vagy büszke tulajdonosa, nem akarjuk ismételni magunkat, fentebb számos statisztikát mutatunk arra vonatkozóan, miért érdemes azonnal nekilátnod. A piac rengeteg lehetőséget kínál erre, készíthetsz egyedi webshopot, de használhatsz olyan bérelhető felületet is, mint amilyen például a Shoprenter

  • Szervezd ki webshopod logisztikáját!

Nem csak a kevesebb adminisztratív feladat miatt leszel hálás, hanem azért a rengeteg plusz időért és energiáért is, amelyet ezzel megspórolsz. Ha ránk bízod webshopod logisztikai terheinek cipelését, nem csak a termékeid raktározását, csomagolását, számlázását, kiszállítását, utánvét és visszáru kezelését oldjuk meg, hanem a piacon egyedülálló módon, 4PL szolgáltatásunk keretében azt is, hogy akár soha ne kelljen fizikailag találkoznod az áruddal.

  • Kommunikálj az online térben!

Ha most beírnánk a vállalkozásod nevét a keresőbe, vajon hány saját oldalt dobna ki? Ha egyet sem, akkor ideje változtatnod ezen! Ma már senkinek nem adatik meg az a luxus, hogy megússza az online térben való kommunikációt. A kegyetlen valóság az, hogy ha itt nem vagy leinformálható, nem találkozni veled a közösségi média oldalakon, akkor a célcsoportod egy része számára nem is létezel. Kerülj fel az online térképre, készíts weboldalt, hozd létre saját Facebook, Instagram, LinkedIn felületeidet, egyszóval élj a digitális tér adta lehetőségekkel! 

  • Számlázz online!

Az online számlázás azon túl, hogy maximálisan biztonságos, egy sor olyan előnyt tudhat magáénak, ami mellett nem lehet elmenni. Kezdjük ott, hogy rengeteg költséget megspórolsz, hiszen nem kell a nyomtatással és az ehhez szükséges eszközökkel vesződnöd. Ez a fajta számlázás rendkívül kényelmes (szó szerint néhány kattintás), ráadásul nagyon gyors is, hiszen akár napokkal lerövidül a számla útja. Ha belevágnál az online számlázásba, több jól bevált szolgáltató közül választhatsz. Ilyen például a Billingo is.

  • Digitalizáld a belső folyamatokat!

Egy jó CRM (Customer Relationship Management) rendszer aranyat ér, hiszen egyszerűvé és hatékonnyá teszi az értékesítést. Segít, hogy automatizálni tudd folyamataidat, amivel rengeteg időt és fejfájást spórolsz meg magadnak. Egy ilyen rendszer bevezetésével helyzetelőnybe is kerülhetsz, hiszen az átlátható és rendezett folyamatok ügyfélkezelés szempontjából is kifizetődnek majd. 

  • Egy utolsó löket az induláshoz

Az eNET Telekom tanulmány szerint a járványhelyzet után minden második hazai kis- és középvállalkozás digitális fejlesztésre készül. Jól is teszik, hiszen az online tér egyre erősödik, a Nasdaq tanulmánya szerint 2040-re várhatóan a vásárlások 95%-a áthelyeződik az online térbe. Ha a hazai piacot nem is ilyen gyorsan és ilyen nagy mértékben éri majd el a digitalizáció, a változások mellett egy vállalkozás sem mehet el szó nélkül.

Maradj Te is versenyben! 

Források:

●      Nasdaq 2017

●      eNET Telekom kutatás  

●      BGE kutatás

●      Guardian 


Innováció a webshoplogisztika
és csomagküldés területén

Értesüljön Tőlünk az igazán fontos dolgokról!

Kérem a tájékoztatást

Kapcsolat

Complexpress Logisztika Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-980739
Adószám: 12132553-2-41
Cím: 1033 Budapest, Szentendrei út 89-95. - PP Center

Azonnali elérhetőségeink

Központi ügyfélszolgálat:
Telefon: 06-1-203-4681
Mobil: 06-30-694-2465
E-mail: ugyfelszolgalat@complexpress.hu

Logisztikai üzletág:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: logisztika@complexpress.hu

Értékesítés:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: sales@complexpress.hu

Copyright ©