Webgalaxis marketingkalauz online boltosoknak– 1.

Mi tagadás, profán dolog lenne részünkről, ha azt mondanánk, átnyújtjuk neked a webshop sikerének tízparancsolatát. Meggyőződésünk szerint tíz olyan tanácsot, ötletet gyűjtöttünk össze neked, amely a sikeres online marketingtevékenységhez alapvető fontosságú és webshopod fejlődéséhez, sikerességéhez elengedhetetlen. Két részből álló kalauzunk első öt eleme következik.

1.Honlap – Valószínűleg nem mondunk sok újdonságot első pontunkkal, hiszen a honlap lesz a webshopod elsőszámú színtere, de egy kulcs kritériumot mégis kiemelnénk ezzel kapcsolatban: legyen felhasználóbarát. Ez nem jelent mást, mint hogy egy rejtvény vagy egy útvesztő helyett a lehető legegyszerűbben kalauzolja a látogatót, mindig, mindenhol élményt adva a betekintőnek. Bátran mondhatjuk, hogy az első benyomás életünk minden területén egy fontos momentum. Nincs ez másképp az e-commerce platformok világában sem, tehát egy szép, igényes és nem utolsó sorban funkcionális kezdőoldallal meg tudod alapozni a sikered!

Ugye ismerős az érzés, amikor egy látványos, rendezett webshop nyitóoldalát böngészed, megpillantasz már az első percben egy kedvező áron kínált terméket, és azonnal szeretnéd megvásárolni azt? Látod, egy-két kedvező ajánlattal megfoghatod a vevőt már az első pillanatban! Gyakori kivitelezés, hogy a hajtás feletti részben nagy és szép kép fogadja a látogatót. Ez jól mutathat, azonban érdemes arra gondolni, hogy itt találkozik először a látogató a webshopoddal. Ő pedig nem kirándulni megy oda, így inkább érdemes fontosabb és érdekesebb termékek megjelenítésével nyitni.

 

webshop_utikalauz_1_illustracio* A kép illusztráció

Nincs itt szükség sok-sok hirdetésre, a céged élettörténetére (legkevésbé pedig a tiedre), szimplán gondold át, hogy neked, mint vásárlónak mi a fontos, ha megpillantasz egy webshop oldalt! Persze a történet nem ért véget az első lapon, a termékoldalon a szemléltetésre kerül nagy hangsúly, de emellett megfelelően részletesnek is kell lennie. A részletes termékleírásnak úgy kell hatnia, mintha élőben lehetne látni a terméket, a képek, videók használata itt kulcsfontosságú. Ha a vevőd már kiválasztotta a megvásárolni kívánt cikket, ne kelljen keresni a „Kosárba”, illetve „Vásárlás” gombokat, legyenek ezek a fontos szavak, megfelelően kiemelve! A jelszó a kosár és a pénztár oldalnál is változatlan: egyszerűen, egyértelműen! A fókusz a vásárlásra és a fizetésre terelődik ezen a ponton, nem lehet semmi figyelemelterelő tényező, így megkíméljük magunkat a sok kosárelhagyást választó felhasználótól.
Mindezt olyan dizájn foglalja keretbe, amely megragadó, semmi felesleges szöveg és tartalom, csak a tiszta, egyértelmű, részletes kínálat!

2. Keresőoptimalizálás – egy újabb agyonhasznált kifejezés, amitnem lehet elégszer hangsúlyozni. Kulcsszerepe van, hogy organikusan (fizetett hirdetések nélkül) találjanak sokan a webshopodra. A keresőből (pl. Google) érkező látogatóknál már megvan a termék- vagy problématudat, ezért böngésznek. Hogy téged találjanak meg, ahhoz a keresőoptimalizálásba energiát és időt kell befektetni, ám ez sok vásárlóval és eladott termékkel térül meg rövid időn belül. A rövid idő itt szubjektív, fontos tudnod, hogy a SEO egy tudatos és folyamatos tevékenység, melynek hatása nem napok múlva érik be. Ezért ennek sikeressége érdekében használj eszközöket! Ilyen eszközöket mutatunk neked a kalauzunk második részéhez mellékelt PDF-ben. A SEO kapcsán olvass, tanulj sokat és használd a checklistát,amit szintén a PDF-ben fogsz megtalálni!

3.Remarketing – Nos ez a fogalom már korántsem olyan közkeletű, mint az előzőek, kevés webshop használja ki ezt a lehetőséget. Gyakorlatilag utánkövetésről van szó, amivel visszacsábíthatod oldalad korábbi vásárlóit, látogatóit. Használhatsz hozzá Facebook- vagy Google Ads-hirdetéseket is. Természetesen a folyamat teljes részletességében nem ilyen egyszerű, de tanácsoljuk, hogy nézz utána ennek a lépésnek is, ne ugord át, ahogy azt sokan teszik!

4.Közösségi média marketing – Ha a 2020-as években valaminek nyilvánvaló a használata, akkor ez az a felület. Biztos te is használod, de itt is érdemes néhány dolgot külön hangsúlyozni. Például az organikus jellegét, mert bármennyire is tendencia a fizetett hirdetés, az ingyenes közösségi médiamarketingnek továbbra is főszerepe van. Napi jelenlét a Facebookon, heti megjelenés az Instagramon, kreatív anyagok Pinteresten vagy akár Tik-Tokon segíteni fognak neked, de… Nem a reklám az elsődleges cél ebben az esetben, sokkal inkább a szimpátia elnyerése, figyelemfelkeltés, persze mindezt mértékletesen, precízen és kreatívan. Fontos meglátnod, hogy ezeken a platformokon erős bázist építhetsz, ha valós tartalmat és segítséget adsz a közösségednek.

Mutasd meg egy videóban, hogyan kell használni a termékedet, vagy posztolj képeket arról, milyen élményeket szerezhetnek a terméked használata közben. Például, ha túrabakancsot árulsz, akkor mutass képet életed legjobb túrájáról, miközben azt viseled. A posztolásaid tekintetében figyelj oda még egy fontos dologra. Nincs olyan, hogy kiteszek valamit, mert már rég volt poszt. Posztjaidat tudatosan kezeld, tervezz, elemezz, tervezz újra, és ennek megfelelően posztolj. A hangsúly a következetességen és a rendszerességen van!

Természetesen a kattintás alapú hirdetés piacot is meg kell említenünk, ha közösségi médiáról beszélünk, hiszen ez a világ másik főszereplője. Itt azokat célozzuk, akik érdeklődnek termékeink iránt, és folyamatos, aktív felhasználói a Facebooknak vagy az Instagramnak. Előnye, hogy jól célozható, remek algoritmusok segítenek a minél több vásárlás elérésében.

5.Influencer marketing – Bár a mai világban nagyon divatos és bejáratott a kifejezés, de a technika maga a régmúltba vezethető vissza. Az új formában is a hiteles személyek bevonásán van a fókusz  az értékesítésben, de új platformokon. Keress olyan személyiségeket, akik a közösségi média platformjain aktívak, nagy követőtáborral rendelkeznek, és a célcsoportodnak megfelelnek. Kérd, hogy ajánlják a termékeidet, de fektess elegendő időt abba, hogy a termékeidhez illő, hiteles influencereket találj, akik motiválóak, és a nagyközönség által kedveltek.

Hamarosan újabb 5 ötlettel folytatjuk posztunk következő részében, de addig is mindezek használatát akár már ma megkezdheted.

Innováció a webshoplogisztika
és csomagküldés területén

Értesüljön Tőlünk az igazán fontos dolgokról!

Kérem a tájékoztatást

Kapcsolat

Complexpress Logisztika Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-980739
Adószám: 12132553-2-41
Cím: 1033 Budapest, Szentendrei út 89-95. - PP Center

Azonnali elérhetőségeink

Központi ügyfélszolgálat:
Telefon: 06-1-203-4681
Mobil: 06-30-694-2465
E-mail: ugyfelszolgalat@complexpress.hu

Logisztikai üzletág:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: logisztika@complexpress.hu

Értékesítés:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: sales@complexpress.hu

Copyright ©