Webgalaxis marketingkalauz online boltosoknak– 2.

Folytatjuk kalauzolásunkat az úton, amelynek végcélja, hogy minél sikeresebb marketingtevékenységgel tehesd még jövedelmezőbbé webshopodat. Előző posztunkban igyekeztünk téged végigvezetni öt olyan eszköz használatán, amellyekkel vélhetően már találkoztál, közülük használsz is nem egyet, ezeket próbáltuk elemezni olyan aspektusból, ami újdonságot jelenthetett számodra. Most tovább haladunk a webgalaxis belseje felé, és olyan területekre is eljutunk, amelyek talán eddig nem voltak ennyire ismerősek számodra. Induljunk hát tovább, jöjjön a második öt állomás

6. Google Ads – Bizonyára ez az eszköz sem idegen számodra, de néhány gondolat erejéig érdemes itt is elidőzni. Nem csak a Facebookra tervezhetünk fizetett kampányokat, a Google is tökéletes felület erre. Neked kell eldöntened, hogy a SEO generálta lehetőségeket kívánod használni, vagy inkább a Google által indított kampányokra fókuszálsz,esetleg élsz mindkét lehetőséggel. Fontos, hogy ezt a döntést ugyanaz az üzleti szemlélet alapozza meg, amely szemlélet jellemzi magát a webshopodat is. Ennél a felületnél elsősorban a Google-keresőben megjelenő kampányokról beszélünk, de a Google Ads azért ennél sokkal többet adhat neked. Ha a marketingstratégiád alapterve már készen áll, érdemes minden apró, az Ads által kínált lehetőséget végignézned, hiszen sok részlet lehet majd segítségedre. Fontos végiggondolnod, hogy milyen céllal használod a Google hirdetési rendszerét. Itt vedd figyelembe, hogy a vásárlási életciklus melyik szakaszában levő vásárlót akarod célozni. Érdemes szétválasztani a leendő vásárlóidat két szegmensre. Az egyikben a passzív érdeklődési szakaszban levők, a másikban az aktív érdeklődési szakaszban levők legyenek. Amíg a passzívak egyelőre csak nézelődnek, addig az aktívak már valamilyen problémájukra keresik a megoldást. Ebből kifolyólag a két csoport felé más technikával érdemes kommunikálnod, hirdetned.

 ws_utikalauz_grafikon

A passzív érdeklődési szakaszban levők felé érdemes edukatív tartalmakat készítened, amelynek népszerűsítésére használhatod a Google Display hálózatát. Ez remek eszköz erre a célra! Így lehetőséged van, hogy a tartalmaiddal a felhasználók megérjenek és átbillenjenek az aktív érdeklődési szakaszba.Az aktív érdeklődési szakaszban levők már túl vannak az információ gyűjtésen. Ők már konkrét megoldást keresnek, így feléjük remek lehetőséget biztosítanak a keresési hirdetések.

Ahogy a többi szekcióban, itt is fontos, hogy következetes légy, olvass, tanulj és alkalmazd a tudást, valamint az eszközöket, amelyek segítségével sikeresen hirdethetsz! Az ehhez javasolt eszközöket és checklistát szintén a cikk végén található PDF-ben találod!


7. E-mail marketing – Sokan tartják old school módszernek, de hidd el, nincs igazuk, továbbra is az egyik leghatékonyabb eszköz. Ha sok feliratkozóval rendelkezel, akkor felbecsülhetetlen értékű marketingeszköz lehet. Itt fontos megemlíteni azt, hogy vannak jó és rossz listák. A jó listát gondosan építeni kell, bővítsd számodra releváns feliratkozókkal. Ez az eszköz csak akkor lesz hatékony, ha olyan emberekből áll össze, akik szívesen veszik, ha levelet kapnak tőled. Minden más csak szpam! Azt pedig tudjuk és mondjuk, hogy nem szpammelünk!

Tehát ez a lista a te saját birodalmad, a te munkád gyümölcse. Egy olyan bázis, amire költségek nélkül tudsz támaszkodni. A benne szereplőknek ingyenesen küldhetsz e-mailt termékeidről, akcióidról, bármilyen fontos információról, amely a vásárlót érdekelheti, így kis energiabefektetéssel tudod vásárlásra ösztönözni őket. A webmarketingnek ez az eszköze ugyanúgy fejlődik, mint az egyéb, technológiai fejlődés adta lehetőségek. A hagyományos -mondjuk úgy-, egyszerű, többnyire heti rendszerességű hírlevelek mellett már szegmentált hírleveleket is tudsz küldeni, specializálva a levél címzettjeit az adott információcsomaghoz. Ennek köszönhetően az e-mail marketing továbbra is kimondottan fontos eleme a webshopok kommunikációjának.  Gondolj csak bele, mekkora kincs van a kezedben akkor, amikor folyamatosan utánkövetheted a vásárlóid megrendeléseit! Így minden egyes vevő személyre szabottan kaphat újabb ajánlatokat, ami nem csak az ő számára különleges, hanem a te bevételeid szintje is emelkedésnek indulhat. Ez új, az eddigieknél is intenzívebb vásárlói élményt jelent, s emlékezhetsz, az előző részben mennyire fontos szerepet szántunk ennek.

8. Ügyfélszolgálat és chatbot – Talán elsőre nem tűnik szorosan a marketinghez kapcsolódó elemnek, mégis nagyon fontos terület a működés szempontjából. A kulcsszó itt a szervezettség. Ez talán kézenfekvő, a chatbotot érdemes mégis külön kiemelni. Ugyanis nem csak az ügyfélszolgálat munkáját könnyíti meg, teszi gördülékenyebbé, hanem a vásárló számára is kényelmes megoldást jelent, könnyen kérdezhet, egyszerűen, gyorsan tudja leírni a problémáját. Ha jól működik, akkor egy alapvetően kényelmetlen módszerből kimondottan pozitív hatású eszköz lehet. Építs fel tudatosan egy chatbotot, ami nem csak az alap ügyfélszolgálati kérdésekre tud válaszolni, de képes arra is, hogy termékeidet ajánlani tudja a felhasználóknak. Még egy dolog: A chatablakra figyelj! Sokszor lehet látni, hogy a felhasználói élményt rombolja a chatbot, mert kitakar tartalmat, nehézkes bezárni, ha automatikusan megnyílik. Ezek hibákból is fakadhatnak. Mindig figyelj arra, hogy a chatbot ne okozzon semmilyen kényelmetlenséget a felhasználónak!

9. Upsell Cross-sell, Downsell – Ne ijedj meg az elnevezésektől, nem ez a lényeg, hanem hogy használd őket. Hogy melyiket? Tulajdonképpen ez is szinte mindegy. Működésük lényege, hogy a termékeidhez a vásárlás során más terméket is ajánlasz, ezzel növeled a kosárértékedet. Ez lehet az adott termék prémium változata, kiegészítője, rendelkezhet valami plusz sajátossággal, de lehet egy teljesen más, ám felhasználási szempontból a vásárolt termékhez kapcsolódó árucikk.

10. Fókusz – Tapasztalatból is tudhatod, mennyi mindenre kell figyelned, hogy webshopod valóban sikeres legyen. Befejező, de talán legfontosabb tanácsunk: állítsd az előző 9 pontot olyan fontossági sorrendbe, amely leginkább megfelel a saját preferenciáidnak, és eszerint haladj lépésről lépésre. Ne ijedj meg menet közben az esetleg adódó nehézségektől, hiszen ez egy bonyolult, komplex folyamat.

Annak érdekében, hogy még jobban segítsük munkátok hosszú és nehéz folyamatát, csatoltunk nektek az előbbiekben olvasottak alapján készült marketing tervező listát, amely segítségével könnyedén, szisztematikusan és logikusan átláthatjátok saját marketingstratégiátok legfontosabb teendőit.

A listát IDE kattintva tudod letölteni!

 Mi ezzel útikalauzunk végéhez értünk, a te utazásod viszont most indul igazán. Azonban a folytatásban sem hagyunk magadra, sőt!  Hamarosan indul a Webshop Akadémiánk, ahol – sok egyéb lehetőség mellett – minden felmerülő kérdésedre biztos, hogy választ kapsz. Addig is jó „utat”, és várjuk az újabb találkozást a Webshop Akadémián!

Innováció a webshoplogisztika
és csomagküldés területén

Értesüljön Tőlünk az igazán fontos dolgokról!

Kérem a tájékoztatást

Kapcsolat

Complexpress Logisztika Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-980739
Adószám: 12132553-2-41
Cím: 1033 Budapest, Szentendrei út 89-95. - PP Center

Azonnali elérhetőségeink

Központi ügyfélszolgálat:
Telefon: 06-1-203-4681
Mobil: 06-30-694-2465
E-mail: ugyfelszolgalat@complexpress.hu

Logisztikai üzletág:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: logisztika@complexpress.hu

Értékesítés:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: sales@complexpress.hu

Copyright ©