Webshop nyitás külföldön - II. rész

Folytatjuk kétrészes posztunkat, méghozzá rögtön azzal, hogy reméljük, az előző rész nem szegte kedved a határon túli terjeszkedéshez. Természetesen nem az elkedvetlenítés a célunk, hanem éppen ellenkezőleg: az ösztönzés! Ebben szeretnénk neked minél több segítséget nyújtani, ezt pedig anélkül nem lehet, hogy ne hívnánk fel a figyelmet a várható nehézségekre. Ugyanakkor biztosak vagyunk abban, hogy ha a kezdeti nehézségeken túljutsz (márpedig túl fogsz jutni, hidd el), akkor tényleg átléphetsz minden határon. Posztunk második részében olyan öt lépéssel szeretnénk megismertetni, amelyeket kimondottan inspirálónak szánunk. Lépkedjünk akkor tovább együtt a te webshopod nemzetközi sikeréért.

6. Lépés. Visszáru – egy látszólag kényelmetlen terület, de mégis erényt lehet kovácsolni belőle. Sok olyan esetet ismerünk, amikor a szállítás tökéletesen meg lett szervezve, azonban a visszáruval nem tudott mit kezdeni a tulajdonos. Minden online kereskedő a saját bőrén tapasztalja, hogy az áru elküldésénél csak egy kevésbé kedvelt tevékenység van, a reklamáció és visszárumenedzselés. Márpedig ezt külföldön is neked kell kezelned. Megoldás lehet helyi telephellyel rendelkezni az adott országban, ez csökkenti a postai kiadásokat, és felgyorsítja az egész folyamatot. Mi azonban egy ennél is jobb megoldást ajánlanánk, ez a már korábban is említett fulfillment. A teljesen kiszervezett logisztikával ebben az esetben a visszárukezelés is a partnered feladata, neked nincs dolgod az ilyen jellegű problémákkal.


7. Lépés. Következhet a talán legizgalmasabb kérdés: hogyan szerezz vásárlókat? Ehhez érdemes áttekintened a hazai marketingmegoldásaidat, lépésről lépésre, és megvizsgálnod, hogyan működhetnek egy másik országban. Divatos kifejezéssel élve az 1.0-ás megoldás egyszerűen lefordíttatni a marketinganyagaidat. Hogy ez mennyire működhet, az nagyban függ a forgalmazott terméktípustól. A legtöbb esetben ez nem működik igazán hatékonyan, ezért külföldi partnert kell megbízni a marketingfeladatokra. A piackutatás során meg tudod figyelni, hogy a te webshopod miben tud kiemelkedni a többi közül, és ez alapján egy marketingpartnerrel sikeres kampányt tudtok megvalósítani.

complexpress_hirlevel_torj_ki_a_dobozbol


8. Lépés. Problémamentes üzletmenet nem létezik, a felmerülő problémákat kezelni kell. Minőségi ügyfélszolgálat nélkül ahogy a hazai, úgy a külföldi a piacon sem lehet megmaradni. Vásárlóként te se tudsz annál rosszabbat elképzelni, mint amikor egy helyi webáruházban idegen nyelven veszik fel a telefont. A lokális ügyfélszolgálat biztosítása szinte elengedhetetlen. Itt is több érv szól a kiszervezés mellett: anyanyelvi szinten beszélő idegen nyelvű munkatársat találni nagyon nehéz, ráadásul az outsourcing költsége átlagosan minimum 30%-kal alacsonyabb. Itt hívjuk fel a figyelmedet egy lényeges tényezőre: ha már túl vagy a fordításokon, megszervezted a külföldi ügyfélszolgálatot, ne feledkezz meg róla, hogy a CEE régióban nemcsak nyelvben térnek el az országok, hanem pénznemben is. Fontos helyi céges bankszámlát nyitni!


9. Lépés. Számolnod kell a piaci sajátosságokkal is. Jóformán minden nemzetnek megvannak a vásárlási jellemzői. Többnyire mindenhol fogsz egyéni kérésekkel találkozni – mondhatnánk ahány nemzet, annyi féle. Különbözőek a fizetési módok, a csomagolási technikák, az átvételi formák. Feltétlenül igyekezz tájékozódni ezekkel kapcsolatban is.

 

10. Lépés. Érdemes magadnak is összefoglalnod az eddigieket. A legáltalánosabb, de talán a leginkább szem előtt tartandó konklúzió, hogy nagyon fontosak az előkészítő munkálatok. Hidd el, megéri az ezekbe fektetett energia, mert minden fontos információ birtokában leszel, és ez az alapja, hogy webáruházad külföldön is sikeres legyen.

A tíz lépés végére értünk, de továbbra sem hagyunk magadra az úton. Természetesen ezt a témát is tovább fogjuk boncolgatni a hamarosan induló Webshop Akadémia platformjain, így ha szeretnél még többet tudni a külföldi webshopnyitással kapcsolatban, mindenképp kövesd a képzési lehetőségekről nemsokára érkező információkat. 

Innováció a webshoplogisztika
és csomagküldés területén

Értesüljön Tőlünk az igazán fontos dolgokról!

Kérem a tájékoztatást

Kapcsolat

Complexpress Logisztika Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-980739
Adószám: 12132553-2-41
Cím: 1033 Budapest, Szentendrei út 89-95. - PP Center

Azonnali elérhetőségeink

Központi ügyfélszolgálat:
Telefon: 06-1-203-4681
Mobil: 06-30-694-2465
E-mail: ugyfelszolgalat@complexpress.hu

Logisztikai üzletág:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: logisztika@complexpress.hu

Értékesítés:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: sales@complexpress.hu

Copyright ©