GY.I.K.

Gyakran Ismételt Kérdések a csomagküldésről, a futárszolgálatról, csomagszállításról, csomaglogisztikáról

Hasznos információk nemzetközi és belföldi csomagküldéssel kapcsolatosan


1. Hogyan adhatok csomagszállítási megbízást a futárszolgálatnak?
Megbízóink kényelme érdekében dinamikus ügyfélszolgálati csapatunk munkatársai a lehető legtöbb csatornán keresztül (online felület, telefon, e-mail, API kapcsolat) mindig készségesen állnak Feladóink rendelkezésére. Az online felület, ill. API kapcsolat csak Szerződött Partnereinknek áll rendelkezésére, amelyen keresztül továbbítani tudják a csomagküldési megrendeléseiket. Ehhez természetesen egyedi hozzáférést biztosítunk számukra.

2. Cégünknek csomagküldéskor nagyobb mennyiségű küldeményt kell csomagoltan feladnia, ez pedig sok időt emészt fel. Megoldható lenne, hogy a csomagolást a csomagszállító cég végezze el?
Komplex szolgáltatásaink köréhez a teljes kiszervezett webshoplogisztika, így a csomagolás is hozzátartozik. Tapasztalataink szerint sok Partnerünknek okoz fejfájást a csomagolás időigénye és költsége. A Complexpress Logisztika Kft. nemcsak a csomagolás terhét veszi le Partnerei válláról, de igény esetén a csomagolóanyagot is biztosítja ahhoz. Az áru szállításán, kézbesítésén, raktározásán kívül dobozolást, etikettezést (címkézést), komplex csomagmenedzsmentet végzünk, nemzetközi fulfillment (más néven 3PL) szolgáltatást nyújtunk.

3. Cégünktől rengeteg időt és energiát rabol a logisztika, nehezen oldjuk meg a raktározást, lassan megy a csomagolás, nem marad idő a fő tevékenységünkre, a kereskedelemre, így lassabban nő a forgalmunk. Ha lehetne, a logisztikát teljes egészében kiszerveznénk, hogy azzal egy percet se kelljen foglalkoznunk. Lehetséges-e ez?
Igen, lehetséges, hiszen a Complexpress kezdettől fogva teljes körű logisztikai kiszolgálást nyújt, amelybe beletartozik a beszállítás, betárolás, raktározás, komissiózás (küldemény-összeállítás), csomagolás, címkézés, szortírozás, kiszállítás, utánvétkezelés, fulfillment (3PL) szolgáltatás, készletnyilvántartás, visszáru menedzsment és még sok egyéb.

4. Milyen információkhoz juthatok a csomagjaim kézbesítésével kapcsolatban?
Feladott küldeményeinek minden részletéről (dátum, utánvét, súly, darabszám, érték, cím, címzett neve, stb.) bármikor szívesen informálja Önt ügyfélszolgálatunk e-mailben. Tracking (csomagkövetési) rendszerünkben a csomag útja honlapunkon online is követhető.

5. Milyen garanciát kapok arra, hogy különös figyelemmel kézbesítik csomagjaimat?
Idő- és pénzgaranciát. A Complexpress Logisztika Kft. teljes anyagi felelősséget vállal a rábízott küldemények határidőre történő, ép és sértetlen állapotban történő szállításáért, raktározásáért, csomagolásáért, kézbesítéséért belföldi és nemzetközi szállítás esetében is. Fontos tudnia, hogy díjaink 50.000,- Ft áruértékig automatikus értékbiztosítást is tartalmaznak. Felelősségvállalásunk egyedülálló: a csomagszállítási piacon csak a Complexpress nyújt kétszeres pénzvisszafizetési garanciát! Ugyanígy az utánvétgarancia szolgáltatás is egyedülálló szolgáltatásunk a futárszolgálatok között!

6. Nemzetközi csomagküldési igényeink vannak, külföldön is működő csomagszállítási szolgáltatásra van szükségünk. Hogyan és milyen országokba küldhetek csomagokat a Complexpress Logisztika Kft.-vel?
A külföldi csomagszállítások megrendelése semmiben nem tér el a belföldi csomagküldési igények leadásától. A világ összes országába szállítunk csomagokat, sokszor egészen különleges szolgáltatásokat (fulfillment, 3PL, stb.) nyújtunk, és speciális logisztikai igényeket is kielégítünk nemzetközi viszonylatban, export és import irányban, valamint 3. ország viszonylatban is.

7. Bármit feladhatunk vagy vannak tiltott dolgok?
Vannak olyan tárgyak, melyeket a megfelelő védőcsomagolással el tudunk szállítani. Pl.: kések, szerszámok és különböző éles tárgyak, melyek külön-külön be vannak csomagolva. De vannak olyan küldemények is, amiket a megfelelő csomagolás ellenére sem szállíthatunk. Pl.: lőfegyverek, robbanóanyagok, gyúlékony és mérgező anyagok, stb. További kérdés esetén a kollégáink készséggel állnak rendelkezésre!

8. Mire kell figyelnem, ha magam oldom meg a csomagolást?
Törékeny tárgyak esetén mindenképp csomagoljuk be külön is mielőtt beletesszük a dobozba vagy a légpárnás (pufi) borítékba, hogy a csomagszállítás során garantáltan megvédjük őket a töréstől. Emellett fontos még, hogy a doboz üres részét is töltsük ki, valamilyen térkitöltő anyaggal, de legalább újságpapírral. Ha nem rendelkezik a megfelelő csomagolóanyagokkal, vagy nem szeretne egyáltalán a csomagolásra időt szánni, akkor keressen minket bizalommal.

9. Milyen adatok szükségesek a megfelelő címzéshez, hogy a csomag sikeresen célba érjen?
Címzett neve, címe, irányítószáma (nemzetközi csomagküldés esetében is), telefonszáma és/vagy e-mail címe. Fontos, hogy azt a címet adja meg, ahol napközben tartózkodik. Ha munkahelyi cím, akkor röviden írja le, hogy pontosan merre találja a futár, pl.: sarki vegyesbolt a lottózó mellett. FONTOS: postafiókra nem lehet csomagot küldeni! Senkitől, senkivel (semelyik futárszolgálattal), senkinek! Amennyiben sem az otthoni, sem a munkahelyi címen nem tudja átvenni, válassza az alternatív csomagátvételi lehetőségek valamelyikét (Posta Pontok, Pick Pack Pontok, csomagautomaták, postahivatalok), melyek több mint 4.000 ponton elérhetőek az országban.

10. Mi történik akkor, ha a csomagot nem tudják leadni, mert nincs otthon a címzett?
Sikertelen kézbesítési kísérlet esetén másodszor is kiszállítjuk a csomagot. Ha még akkor sem sikerülne a küldeményt átadni, futárunk értesítőt hagy a helyszínen. Tarifáink a második kézbesítési kísérlet díját is tartalmazzák. Annak érdekében, hogy még ez után se kerüljön vissza a Feladóhoz a csomag, és a Címzettnek is további lehetősége legyen a termék átvételére, belföldi küldemények esetében a legközelebbi letéti postán letétbe helyezzük, ahol még átvehető akár két hétig is, mielőtt azt kézbesíthetetlenként visszaérkeztetnénk a Feladóhoz.

11. Hogyan tudom kiszolgálni azokat a vásárlóimat, akik napközben nem érhetők el a lakcímükön, a munkahelyükre nem akarják vagy nem merik kérni a megrendelt termékeket?
Ez a csomagküldők egyik fontos igénye, amelyet az alternatív csomagszállítás oldhat meg. Annak érdekében, hogy a kérdésben vázoltak következtében ne keletkezzen visszáru, a futárszolgálati piacon egyedülálló szolgáltatást kínálunk. A hagyományos kézbesítések mellett 2 teljes országos hálózatban nyújtott munkaidőn kívüli, alternatív csomagátvételi lehetőség az ország több mint 4.000 pontján teszi lehetővé, hogy a vásárló a számára alkalmas időben vegye át a megrendelt árut. Pick Pack Pontok (újságárus és egyéb boltok, benzinkutak), Posta Pontok, csomagautomaták és postahivatalok állnak cégének vásárlói rendelkezésére.

12. Hogyan jutok hozzá az utánvétellel feladott küldeményem összegéhez? Létezik-e garancia az utánvétre?
Sokéves szakmai tapasztalatunk alapján bizton állíthatjuk, hogy a webáruházak, kereskedők legnagyobb félelme az utánvét teljes összegének határidőre való beérkezése. Az utánvétgarancia pontosan ezt szolgálja - és egyben meg is különbözteti a Complexpress Kft.-t más futárszolgálatoktól, csomagszolgálatoktól. A beszedett utánvét teljes összegének Megbízónkhoz történő visszajuttatása mindig a megállapodás szerinti határidőre történik átutalással. Az elszámolásoknál külön listában tüntetjük fel a Megbízónk által megadott azonosítót, számlaszámot, vagy ennek hiányában a címzett nevét, a fuvarlevél számát, hogy a tétel könnyen azonosítható legyen. Az utánvétgarancia keretében nemcsak az utánvét teljes összegének átutalására, hanem az utánvétkezelés határidejére is teljes anyagi biztosítékot nyújtunk.

13. Ritkán küldünk csomagokat, de akkor igen nagy tételben, ezért a Postán adjuk fel, de az odaszállítás és az ottani várakozás is gondot okoz. Megoldható cégüknél az, hogy erre ne kelljen külön időt és pénzt pazarolni?
A nagy tételben feladott árut a feladó által meghatározott helyen és időben vesszük fel, amiért nem számítunk fel díjat. Így mindezt Partnereink kényelmesen, pénz- és időráfordítás nélkül oldhatják meg.

14. Mikor és hogyan kell eljuttatnom a csomagjaimat a Complexpress-hez?
Budapest területén futáraink minden nap begyűjtik a feladni kívánt csomagokat a webáruházaktól, így nem kell azt külön behozni hozzánk. Szükség esetén csomagolóanyagot is tudunk biztosítani, ha pedig a csomagszám már meghaladja azt a darabszámot, hogy nem győzik a csomagolást napi szinten, akkor azt is teljes egészében ránk bízhatják. Azon Partnereink, akik a webshoplogisztika egyetlen feladatával sem kívánnak időt tölteni, nemzetközi fulfillment/3PL szolgáltatóként teljes körű kiszervezett webshoplogisztikát nyújtunk, így nekik még a saját termékeikkel sem kell találkozniuk.

15. Rendszeres feladóként milyen díjakkal kell kalkulálnom?
Rendszeresen feladó Partnereink részére a webshoplogisztikai feladat alapos felmérése után a minőségi szolgáltatások mellett egyedi kalkuláció alapján, versenyképes fulfillment vagy futárszolgálati díjakat is tudunk biztosítani, amelyek a szerződéses jogviszony létrejöttével lépnek életbe.

16. Milyen paraméterek alapján kerül kiszámításra 1-1 csomag szállítási díja?
Belföldi küldemény
esetén a csomag súlyát és az oldalainak hosszát vesszük figyelembe. A maximum súly – ameddig vállalni tudjuk a szállítást egy csomag esetén – 40 kg, az egy oldal hosszúsága pedig 240 cm lehet. Ha a csomag bármelyik oldalának a hossza meghaladja a 70 cm-t, de nem éri el a 240 cm-t akkor a csomag méret miatti feláras lesz, de a maximális övméret (hosszúság+magasság+szélesség) nem haladja meg a 300 cm-t. Nemzetközi szállítás, ill. fulfillment vagy 3PL szolgáltatás esetén a valós súlyt vagy a volumetrikus súlyt (hosszúság x magasság x szélesség x 250) vesszük figyelembe. A méretek méterben értendők. 
Kérjen most ajánlatot!

17. Mi a teendő, ha sérült vagy hiányos csomagot kap a címzett?
Először is jól nézze meg a csomagot, amikor a futár kézbesíteni szeretné, ha sérült NE VEGYE ÁT! Ha mégis átvette és utána látja, hogy sérült vagy hiányos, akkor menjen el vele a szolgáltató legközelebbi képviseletére minél előbb, de legkésőbb 3 munkanapon belül és vetessen fel róla egy jegyzőkönyvet. Biztonság kedvéért egy fotót is készítsen róla.

18. Hogyan kaphatok gyors választ további kérdéseimre?
Amennyiben olyan kérdése merülne fel, amelyre a fentiekben nem talált választ, kérjük, forduljon bizalommal központi ügyfélszolgálatunkhoz! Telefon: (06-1) 203-4681, Mobil: (06-30) 694-2465, e-mail: ugyfelszolgalat@complexpress.hu.Általános Szerződési Feltételeinket (ÁSZF) itt olvashatja.

Innováció a webshoplogisztika
és csomagküldés területén

Értesüljön Tőlünk az igazán fontos dolgokról!

Tanulmány letöltése

Kapcsolat

Complexpress Logisztika Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-980739
Adószám: 12132553-2-41
Cím: 1033 Budapest, Szentendrei út 89-95. - PP Center

Azonnali elérhetőségeink

Központi ügyfélszolgálat:
Telefon: 06-1-203-4681
Mobil: 06-30-694-2465
E-mail: ugyfelszolgalat@complexpress.hu

Logisztikai üzletág:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: logisztika@complexpress.hu

Értékesítés:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: sales@complexpress.hu

Copyright ©