Csomagolási trend – Könyvet borítójáról, terméket csomagolásáról?

Csomagolási trend - Könyvet borítójáról, terméket csomagolásáról?

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

A 2020-as év során webshop tulajként sokan megtapasztaltuk, hogy a csomagolásnak óriási szerepe van az online vásárlás során. Világszerte milliók ragadtak otthonukban. Ennek ellenére a vásárlásra való igény nem csökkent, sőt az online vételek száma lényegesen megnőtt. Azonban hamar rá kellett jönni, hogy egy ilyen időszakban a termékek megjelenése az, ami megadja azt az extra vásárlói élményt. Kinőtte magát egy új irány: a csomagolási trendek.  Ezt pedig a személyes vásárlás során átélhetünk a boltokban nézelődve.

Fontos tudnod, hogy terméked csomagolásával találkozik először a vevőd, így sokszor ez az első élménye a márkáddal kapcsolatban – igyekezz, hogy ez a tőled telhető legjobb legyen!

Fenntarthatóság – 2021 legnépszerűbb csomagolási trend

A legnépszerűbb trend mára szerencsére a fenntarthatóság lett. Bizonyára Te is hallottál már a környezettudatosság triászáról, a 3R-ről, melyet mindig érdemes szem előtt tartanod: a csökkentés (Reduce), vagyis az, hogyan minimalizáld csomagolásod ökológiai lábnyomát, az újrafelhasználás (Reuse), azaz, hogy a csomagolás benne maradhasson a körforgásban akár egy új felhasználási módon keresztül, és végül, de nem utolsó sorban az újrahasznosítás (Recycle).

Küldetés 

Márkád a csomagoláson keresztül képes küldetését közvetíteni a vásárlóid felé, akikkel együtt küzdhettek például környezetünk megóvása érdekében. A csomagolás minősége és annak anyaga is árulkodik céged missziójáról, amihez érdemes különös színeket vagy grafikai elemeket használni, nem csupán egyszerűen kartondobozba tenni termékeidet. Ennek megtervezésére érdemes profi grafikust, vagy ügynökséget felkérni – ők kihozzák majd csomagolásodból a maximumot!

A legtöbben újrahasznosított anyagból készült csomagolásokat használnak erre a célra, amiből a legnépszerűbb a minimalista papírdobozos megoldás, de egyre népszerűbb kendőbe való csomagolás is.

Márkaépítés – egy igen ütős lehetőség mint csomagolási trend

Egy jól megtervezett csomagolás igazi életérzést kölcsönöz, amely ma már sok vevőnek – köztük valószínűleg neked is – igenis számít.

A márkaépítés egyik kulcseleme a történetmesélés, melyet a legtöbb világmárka már magas szinteken művel. Tökéletes példa erre a Coca Cola, ami szinte minden évben a kólásüvegek evolúcióját mutatja be nekünk a McDonalds-os poharakon keresztül. Sokszor figurák, a márka szempontjából fontos elemek jelennek meg a csomagolásokon, melyek életre keltik egy-egy brand történetét. Remek módszer ez, hiszen ezeket látván néha úgy érezhetjük, mintha egy képregényt néznénk a termékek csomagolását csodálva.

Unboxing élmény

Lehet elsőre furán hangzik, de manapság rengeteg (termék) csomagolást osztanak meg a vásárlók az interneten! Sokan már a termék köntösétől is izgatottak lesznek, hát még a tartalmától. Nem véletlenül híresek az unboxing típusú videók, ahol a kicsomagolás igazi élménnyé avanzsál, mely során a funkcióból másodpercek alatt élmény születik.

Egyre több márka kezdi felismerni, hogy a vásárlók szeretik az átlátszó csomagolásokat – ez nem is csoda, hiszen kíváncsi lények vagyunk. Választhatsz egy kis ablakocskát, kivágást, vagy ha higiéniai szempontból nem okoz gondot: legyen csomagolásod valóban nyitott, hogy a terméket meg is lehessen tapintani!

Mindannyian ismerjük a mondást, miszerint ne ítéljünk meg egy könyvet a borítója alapján. Azonban, ha jobban belegondolunk, mi is sokszor döntünk azon termékek mellett, melyek csomagolása jobban elnyerte tetszésünket.

Webshoptulajként ne feledd: ne csak a terméktervezésre, hanem a csomagolásra is szánj pénzt és időt, hiszen az is érzelmeket vált ki potenciális vásárlóidból.

 

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

merre-tart-az-e-kereskedelem
Rendszerek

Merre tart az e-kereskedelem és hogy válhatsz a trendek nyertesévé?

Egy webáruház tulajdonos számára kulcsfontosságú tisztában lenni az e-kereskedelem irányaival, trendjeivel, változásaival. Hisz ez a feltétele annak, hogy ne csak elszenvedője legyél a változásoknak, hanem akár győztesen tudj kijönni a trendek alakulásából.

Garancia tippek a webshop logisztika kiszervezéséhez
Logisztika

Garancia tippek a webshop logisztika kiszervezéséhez

A webshop logisztika kiszervezése az egyik, ha nem a legfontosabb döntés manapság egy webáruház életében. Sok szempontot célszerű mérlegelni, amelyek között bizonyos garanciák megléte kulcsfontosságú.