E-kereskedelem és a logisztika: 5 hasznos tipp kezdő vállalkozóknak

Az e-kereskedelem legfontosabb része a logisztika

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

Minden induló e-kereskedelem témakörével foglalkozó vállalkozás sikerének kulcsa az összehangolt logisztikában rejlik. Ebben a blog bejegyzésünkben bemutatjuk, hogy mi az 5 legfontosabb dolog, amire mindenképp oda kell figyelni, mikor a vállalkozásod jövőjét tervezed. 

Az e-kereskedelem és a logisztika kapcsolata

Az e-kereskedelem, más néven e-commerce a klasszikus kereskedelem online platformon bonyolított megfelelője. Tehát a kínált áru interneten keresztül történő értékesítése. Nemcsak az eladás ösztönzése tartozik ide, hanem a teljes sales folyamat is. Így a tranzakció kezelése és a termék eljuttatása a vásárlóhoz. Éppen ezért nem elég a vásárlás ösztönzését szem előtt tartani, a teljes logisztikai folyamatokat is át kell látni, és megfelelően kezelni. 
A logisztika irányítása az online kereskedelem során kiemelt fontosságú, hiszen ez tulajdonképpen a vállalkozás magja. 

A logisztika nem csak a termékek raktározásában játszik fontos szerepet, de az ügyfelek kiszolgálásában is. Feladatai közé tartozik a termékek beszerzése, raktározása, csomagolása, szállítása és kézbesítése. Az e-kereskedelmi vállalkozásoknak ügyelniük kell arra, hogy a logisztikai folyamatok hatékonyak és megbízhatóak legyenek, annak érdekében, hogy elérjék az ügyfelek elégedettségét és így a vállalkozás sikeres legyen.

Annak érdekében, hogy a vállalkozásod egy következő szintre emelhesd, érdemes az alábbi tanácsokat figyelembe venni.

1. Készlettervezés

A kereskedelemben általában az előzmény adatokra alapozzák a készletezés megtervezését. Kezdő vállalkozásként azonban nem biztos, hogy ilyen adatok a rendelkezésünkre állnak. Akkor honnan lehet tudni, hogy pontosan mennyi készletre is lesz szükség? Van néhány trükk, amivel megkönnyíthetjük a dolgunkat a kezdeti időszakban.

Először is figyeljük a webhely forgalmát és a közösségi média aktivitást. Ha azt látjuk, hogy egyre több aktív követőnk van, akkor gyorsan megugorhat a kereslet, amire készen kell állnunk. Emellett vegyük figyelembe a szezonális trendeket (ünnepek, időjárás stb..). Az ünnepek közeledtével értelemszerűen megnövekszik a vásárlók száma, vagy ha mondjuk korán jön a tavasz, akkor pedig a kültéri termékek és a ruházati cikkek iránt mutatkozik ugrásszerű kereslet. 
Természetesen érdemes holtszezonban is promóciókkal és kedvezményekkel segíteni az eladást, amire szintén fel kell készülni a készletezés tekintetében. Ilyen esetekben a skálázható webshop logisztikai szolgáltatás lehet hatalmas segítség, hiszen így hosszútávú elkötelezettség nélkül, az aktuális készletet figyelembe véve növelhető a raktárterület. 

2. Átláthatóság növelése az e-kereskedelem során 

A skálázható logisztikai szolgáltatás nemcsak a raktárterület bővítése során lehet hasznos, de a megváltozott logisztikai igények miatt is. Ugyanis ahogy növekszik a vállalkozásunk, megnövekszik a rendelések száma, új termékekre lesz szükség. Így pedig a logisztikai igények is folyamatosan változnak, tehát új startégiára lesz szükség. 

A teljes készlethelyzet átláthatósága elengedhetetlen, hiszen az értékesítési teljesítményt és a készletet össze kell hangolni. Ez nem csak a vállalaton belül fontos, hanem azért is, hogy a vásárlók lássák a webshopon, hogy a kiválasztott termék éppen elérhető-e, mivel ez az információ nagyban befolyásolhatja a vásárlást.  
Fontos továbbá arra is figyelni, hogy mindig legyen elegendő készlet, de ne legyen feleslegesen sok. A legjobb megoldás, ha olyan logisztikai szolgáltatást választunk, akik több éves tapasztalatukkal segíteni tudnak az átlátható készlet kialakításában, és alkalmazkodnak a folyamatosan változó igényekhez. 

Az e-kereskedelem legfontosabb része a logisztika

3. Ingyenes szállítás

Egy amerikai üzleti lap, az Inc. magazin felmérése szerint az online vásárlók 73%-ának kritikus pont a szállítási díj és a gyorsaság. Sokkal többen döntenek olyan termék megvásárlása mellett, ami ingyenes és gyors szállítást ígér. 
Nem is olyan régen, még a 10 napos szállítási idő van az általános, aztán ez 6 napra csökkent, majd csak 3 napot kellett várni. Napjainkban pedig már a 24 órás szállítási határidő sem ritka. 
Amennyiben azonban a vásárlóknak nem kell fizetniük a szállításért, szívesebben várnak egy-két nappal többet a megrendelésükre. Így az olyan marketing stratégiák, mint a promóciós ajánlatok, ingyenes szállítás stb., nagyban növelhetik a rendelések számát. 

Arra azonban ki kell térnünk, hogy a díjmentes szállítás csak a vásárló felé az, a kereskedőnek ugyanúgy fizetnie kell érte. Ezért érdemes úgy kalkulálni, hogy a bevétel növekedése legalább behozza a szállítási díj által kiesett részt, hogy az ingyenes szállítás versenyelőnyhöz juttasson, ne pedig hátrányhoz. 

4. Visszáru kezelése az e-kereskedelemben

Az online kereskedelemben dolgozók számára az egyik legnagyobb kihívást a visszáruk kezelése okozza. Míg egy hagyományos üzletben a visszavitt áru aránya olyan 8-9%, addig az ekereskedelem területén eléri a 26-36%-kot is. 
A megfelelő visszáru kezelése pedig nagyon fontos, hiszen növelik a vásárlóink bizalmát. Amennyiben nem kell attól tartaniuk, hogy ha a kiválasztott termék mégsem felel meg az igényüknek, és kidobták a pénzt az ablakon, akkor sokkal magabiztosabban fognak vásárolni. 

A vállalkozás számára azonban ez nem kevés többletmunkával jár. Ki fizet a visszaküldésért? Készlet újratöltési díjjal számolni kell? Újraértékésíthető a termék? Ehhez érdemes felvenni egy külön alkalmazottat, aki csak ezen áruk kezelésével fog foglalkozni. 
Amennyiben a Complexpress logisztikai szolgáltatásait választod, a visszáru kezelést is átvesszük tőled, így ez a bonyolult folyamat is biztos kezekben lesz.

5. 4PL – a garantált megoldás

Az e-kereskedelem gyorsan változó igényeire a legkönnyebben úgy tudunk reagálni, ha kiszervezzük a logisztikát. A 4PL (Fourth Party Logistics) szolgáltatás hatalmas előnye, hogy szinte minden logisztikai feladatot átvesz, így valóban csak az értékesítéssel és a fejlesztéssel kell foglalkozz. 

E-kereskedelem: a 4PL előnyei

  • Átveszik az áru beszállítása, bevételezése, raktározás, csomagolás, számlázás, kiszállítás és a visszáru kezelésének összes ügyintézést
  • Költséghatékony módszer
  • Megszűnnek a nem várt plusz kiadások
  • Teljes mértékben az egyedi igényekre szabható
  • Alacsonyabb díjakat és gyorsabb szállítást tesz lehetővé
  • Nagyobb vásárlói elégedettséget eredményez
  • Nyomon követhetők a küldemények
  • Skálázható a logisztika
  • Segíti a növekedést, hiszen így könnyen tudsz külföldre is terjeszkedni
  • Időhatékony, ugyanis az ellátási lánc irányítása szakértők kezébe kerül

Ha a Complexpress 4PL szolgáltatását választod, biztos lehetsz abban, hogy a lehető legjobb kezekben lesz vállalkozásod logisztikája. Saját fejlesztésű logisztikai szoftverünknek köszönhetően, extra gyorsan bevezetjük az általunk kínált megoldásokat, közepes- és nagyobb vállalkozások esetén is. 
Innovatív szolgáltatásainknak köszönhetően neked még a termékek beszerzésével sem kell foglalkoznod, az adminisztrációról, raktározásról és a futárszolgálatról nem is beszélve. 

Ha Te is növelni szeretnéd vállalkozásod hatékonyságát, akkor válaszd a kiszervezett logisztikát és vedd fel velünk a kapcsolatot

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

logisztikai-krach
Logisztika

Mit tehetsz, ha beüt a logisztikai Armageddon?

Webáruházat működtetve a kiszolgáltatottság az utolsó, amire vágyhat az ember. De mégis mit lehet tenni, ha váratlanul elérhetetlenné válik az a szolgáltató, aki nélkül nem megoldható a rendelések kézbesítése?

visszárukezelés
Logisztika

Hogyan lehet a visszárukezelés marketing fegyver?

A modern e-kereskedelem egyik legnagyobb kihívása a vásárlói elégedettség fenntartása. Az optimalizált vásárlási folyamat már korántsem elegendő ahhoz, hogy egy webáruház 5 csillagos vevői élményt nyújtson.