StoryTelling. 5+1 tipp a vonzó márkatörténet készítésére!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

Biztos vagyok benne, hogy neked is van legalább egy kedvenc történeted, amit még gyermekként hallottál. Ezek a történetek amellett, hogy szerethetők, edukatívak is, melyek egy-egy bölcs gondolatot, tanulságot rejtenek magukban – és bizony, egy életre meg is jegyezzük azokat. Ezen történeteknek sokszor bujtatott célja, hogy meggyőzzék a gyerekeket például a helyes viselkedésről és sarkallják őket a kreatív, határtalan gondolkodásra. Gondoljunk bele! A marketing lényege is ez: meggyőzni az embereket arról, hogy a Te márkádat válasszák. ☺Mindezt egy sztoriba csomagolva. Na ez a márkatörténet!

A storytelling egy kiváló eszköz és lehetőség arra, hogy a márkád/vállalkozásod kapcsolatot teremtsen a fogyasztókkal. Ráadásul mindezt nem a nyers adatokon és hirdetéseken keresztül, hanem az emberi érzések és értékek síkján.

Miért teremtsünk márkatörténetet?

Először egy kis fogalommagyarázat: a storytelling angol kifejezés, mely történetmesélést jelent. Ilyenkor egy történeten keresztül, elbeszélés formájában mesélsz el tényeket, adatokat a követőidnek. Ez egy kiváló lehetőség és módszer arra, hogy a potenciális vásárlóid megismerjék márkád történetét és értékrendszerét egy különlegesebb köntösben. 

A storytelling, másnéven márkatörténet, korántsem újkeletű dolog: már elődeink is készítettek barlangrajzokat, melyek különböző történeteket meséltek el. Akkor a vadászatokról osztották meg élményeiket, neked pedig most a márkádat kell népszerűsítened. A Te eseted szerencsésebb, hiszen már nem kell barlangrajzokat készítened, a technika fejlődésének köszönhetően ma már óriási eszköztárunk van a márkánk történetének elmesélésére, népszerűsítésére.

S hogy miért kell ehhez egy egész történet?

Azért, mert számos kutatás bizonyítja, hogy éppen emiatt az őskori örökségünk miatt mi, emberek történeteket sokkal könnyebben és gyorsabban megjegyzünk, mint szimpla, ömlesztett információkat. Te is ismersz mondókákat, igaz? Akkor ideje a nagy felismerésnek! Azok is bizony szájhagyomány útján terjedtek, s csak később jegyezték le azokat nevesebb költőink.

Lássuk, Te hogyan tudsz éln ia storytelling eszközével!

1.Állítsd össze márkád eredetének történetét

Ezzel valószínűleg nem lesz nagy gondod, ugyanis minden márkának megvan a maga története. Nem baj, ha nem olyan izgalmas, mint egy J.K. Rowling regény, de a tied! Márkád, vállalkozásod eredetének bemutatása segít neked abban, hogy lehetséges vásárlóid jobban megismerjenek, így ez remek bizalomépítő eszköz is, továbbá a közönségeddel is közvetlenebb kapcsolatot segít kialakítani.

Történeted közzétételére használhatod a weboldaladon található bemutatkozó részt szöveges formában, pár képpel vagy videóval. Érdemes ilyenkor akár a kezdeti nehézségekről is írnod, hiszen fontos az őszinte tartalom, mely még emberibbé, szerethetőbbé teszi márkádat! Ezáltal közönséged sokkal könnyebben tud azzal azonosulni, így később nagyobb érzelmi elköteleződést mutat, ami végül vásárláshoz vezet.

2.Vásárlói visszajelzések és az ő sikertörténeteik

Ilyenkor az kerül bemutatásra, hogy ügyfeleid a te terméked/szolgáltatásod által milyen sikereket értek el. Ezen sztorik centrumában ők álljanak, hiszen bemutatják a potenciális ügyfeleidnek, hogy miért pont TE vagy a legjobb választás! Miért választottak akár többszörösen is Téged. (Ők ugye a visszatérő vásárlóid.) Érdemes összeszedned néhány eddigi partnered, akik általad remek mutatókat produkálnak és arról egy pár oldalas esettanulmányt írni.

Kérd fel volt kliensed, hogy vegyen részt egy ilyen sikersztori megírásában – ezért akár fel is ajánlhatsz valamilyen kedvezményt, hogy jobban ösztönözd. Ezzel mindenki jól jár: te növelheted potenciális ügyfeleid bizalmát a márkád iránt, a másik fél pedig ingyen reklámhoz jut.

Mit tartalmazzanak ezek?

  • szó szerinti idézetet az elégedett ügyféltől
  • előtte-utána képeket

Ne feledd: mielőtt publikálnád, mindenképp egyeztess ügyfeleddel!

3. Ne felejtsd el az ügyfél sikersztorikat a közösségi médián megosztani!

Ez remek marketing eszköz: az ilyen tartalmakat a követők jobban szeretik, hiszen sokkal hitelesebb a szemükben, mint amiket maga a márka készít. Ezek rövidebb, őszinte monológok, melyek segítik követőidet az azonosulásban.

4. Oszd meg alkalmazottaid történetét is!

Mutasd meg céged működését és azt, ahogy alkalmazottaid dolgoznak! Megkérheted őket, hogy beszéljenek a szakmai karrierjükről egy videóban, s hogy miért szeretnek cégednél dolgozni. Ez egyébként kiváló eszköz a HR-eseknek is, hiszen amennyiben egy megüresedett pozíciót akartok betölteni, az ilyen videókkal nagyon jól lehet toborozni.

5. Márkatörténet – Ismertté válás után se tűnj el!

Miután megismerték márkádat, időközönként megmutathatsz előtte-utána képeket, sikersztorikat, és azt, hogy miként menetel márkád és céged azon a képzeletbeli hegyen felfelé! Az őszinteség fontos, ezért nyugodtan mesélj követőidnek az esetleges nehezebb időszakokról, amik segítettek abban, hogy eljuss oda, ahol most vagy. Érdemes kerek évfordulóknál egy különleges videót létrehozni, melyben megmutatod márkádnak, logódnak és vállalkozásodnak változásait és mérföldköveit. 

+1 Melyek a jó márkatörténet ismérvei?

Ehhez segítségül hívjuk Carmine Gallo világhírű szerző és kommunikációs coach szavait:

  • sokatmondó
  • személyes
  • hiteles
  • egyszerű
  • hat az érzelmekre

Amikor márkádról mesélsz történetet, érdemes különböző hasonlatokat alkalmaznod, mint például: „emlékszem, amikor…”, „még mindig él bennem…”. 

Az ilyen típusú kezdésekkel egy képzeletbeli körútra invitálod a követőidet, így máris könnyebben azonosulnak veled – ezzel egyúttal közelebb is kerülnek hozzád.

Mi a tanulság? 

A történetek végén mindenki levonja a következtetéseket. Mai blogcikkünk tanulsága legyenek a következők: 

légy őszinte és tudd, hogy kitartó munkával a kívánt siker elérhető. 

Ez nincs máshogy a storytellingben sem: légy alapos, szerethető, s a fogyasztók éppúgy fognak emlékezni a Te mesédre, mint az ő szeretett kis meséjükre gyerekkorukból!

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

merre-tart-az-e-kereskedelem
Rendszerek

Merre tart az e-kereskedelem és hogy válhatsz a trendek nyertesévé?

Egy webáruház tulajdonos számára kulcsfontosságú tisztában lenni az e-kereskedelem irányaival, trendjeivel, változásaival. Hisz ez a feltétele annak, hogy ne csak elszenvedője legyél a változásoknak, hanem akár győztesen tudj kijönni a trendek alakulásából.