Merre tart az e-kereskedelem és hogy válhatsz a trendek nyertesévé?

merre-tart-az-e-kereskedelem

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

Egy webáruház tulajdonos számára kulcsfontosságú tisztában lenni az e-kereskedelem irányaival, trendjeivel, változásaival. Hisz ez a feltétele annak, hogy ne csak elszenvedője legyél a változásoknak, hanem akár győztesen tudj kijönni a trendek alakulásából.

A cikkel ezt szeretnénk elősegíteni. Adunk egy rövid áttekintést az e-kereskedelmi közelmúltbeli változásairól, megvizsgáljuk a magyar webáruházakat érintő kihívásokat, majd teszünk egy prognózist az előttünk álló időszakra vonatkozóan.

Miért volt sorsfordító a 2022-es év az e-kereskedelemben?

A 2010-es évek gyakorlatilag másról sem szóltak, minthogy az e-kereskedelem évről évre rekordokat döntött volumenben. Erre tett rá egy extra lapáttal a COVID-19 világjárvány, amely még inkább felgyorsította az egyébként is szélsebes tempót.

Viszont a 2022-es év több okból kifolyólag is megálljt parancsolt a korábban tapasztalt 20-25%-os növekedési ütemnek:

  • a pandémia utáni időszakban a piacok elkezdtek normalizálódni;
  • a fizikai boltok újra kinyithattak, kevesebben szorultak a négy fal közé;
  • kitört az orosz-ukrán háború;
  • elképesztő inflációval kellett szembenéznie minden webáruháznak.

Bár az e-kereskedelem növekedése nem állt meg, de jelentősen lelassult, 2022-ben 9,9%-os növekedést produkált az online kiskereskedelem piaca. Ráadásként korábban sosem tapasztalt kihívásokkal volt kénytelen szembenézni minden webshop tulajdonos.

Mekkora vásárlói réteget céloznak a hazai webshopok?

A kérdés megválaszolásához a GKID 2023-as évre vonatkozó mérései adhatnak releváns információt. Ezek alapján Magyarországon megközelítőleg 5,1 millióan vásárolnak interneten keresztül. A halmazon belül 3,9 millió fő vásárol termékeket.

Gyakorlatilag ők jelentik a magyar e-kereskedelmi piacot. Fontos információ, hogy az egy főre vetített éves szintű online rendelési gyakoriság 2023 első időszakában a 21-es számot is elérte. Mindez hűen tükrözi az íratlan szabályt, miszerint a profit nem az egyszeri, hanem a visszatérő vásárlókban rejlik.

Viszont a vásárlókért egyre komolyabb a verseny.

Egyre több külföldi kereskedővel kell megküzdeni ugyanakkora tortáért

Évről évre növekszik azoknak a külföldi webáruházaknak a száma, akik magyar nyelvű webshoppal, helyi ügyfélszolgálattal, magyar vásárlóként rendkívül előnyösnek tartott fizetési-kézbesítési folyamatokkal szállnak versenybe a vevők kegyeiért.

Nem egyszerű versenyezni velük, mert

  • tőkeerősek;
  • erőteljes marketing aktivitást folytatnak;
  • ráadásul gyors csomaglogisztikával akár egy nyugat-európai raktárból indított megrendelést is képesek akár másnapra kézbesíteni.

„Megszoksz vagy megszöksz” – tartja a mondás. Szerintünk egy magyar webáruház életében létezik 3. opció is. Ráadásul az e-kereskedelmi trendek is erre engednek következtetni.

Merre tart a webáruház logisztika?

A számok tanulsága szerint egyre inkább a kiszervezés irányába. Legalábbis a 2023-as év tanulságai szerint már a webshopok 11%-a kezdett el kiszervezett logisztikára szakosodott partnerrel dolgozni. 2024-ben további növekedés prognosztizálható. Hogy miért?

  • Mert fulfillment szolgáltató nélkül a raktárkészlet puszta fenntartása is drága.
  • Mert a raktárkészlet fenntartható bővítésének ez a költséghatékony módja.
  • Mert egyre inkább csak így lehet kivitelezni a vásárlók által elvárt másnapi, vagy akár aznapi kiszállítást.

Ott van még faktorként a fenntarthatóság iránti növekvő fogyasztói igény. Manapság a vevők jelentős része elvárja egy webshoptól, hogy zöldebb csomagolást és etikus forrásból származó termékeket kínáljon.

Lépést kell(ene) továbbá tartani a technológiai innováció és digitalizáció vívmányaival is.

Mi várható az e-kereskedelemben a következő időszakra nézve?

Senki sem fogja megmondani neked, mi fog történni holnap vagy azután. Nehéz előre megmondani, mikor törhet ki egy világjárvány vagy nemzetközi konfliktus. Néhány e-kereskedelmi trend azonban ennek ellenére kirajzolódni látszik, amelyek felett nem érdemes szemet hunyni:

  • Mesterséges intelligencia és automatizálás: A mesterséges intelligencia további terjedése várható a magyar e-kereskedelemben is, az ügyfélszolgálat automatizálásától kezdve a raktárkezelésig.
  • Cross-border kereskedelem: A határokon átívelő e-kereskedelem növekedése lehetővé teszi a magyar webáruházak számára, hogy új piacokra lépjenek és nemzetközi vásárlókat szólítsanak meg.
  • Omnichannel stratégiák: Az offline és online értékesítési csatornák összekapcsolása, az ügyfélélmény egységesítése minden platformon kulcsfontosságú lesz.
  • Fenntarthatóság: A zöld logisztika és a környezettudatos csomagolás iránti igény továbbra is növekedni fog, ahogy a vásárlók egyre inkább preferálják az etikus és fenntartható márkákat.

Az e-kereskedelmi szektorban zajló erőteljes fejlődés tükrében a változások minél gyorsabb lereagálása elengedhetetlen nemhogy az eredményességhez, hanem a versenyben maradáshoz.

Egy webáruháznak folyamatosan alkalmazkodnia kell az új trendekhez, technológiákhoz és vásárlói elvárásokhoz, hogy versenyképes maradjon egy ennyire hamar változó piacon. Természetesen ránk számíthatsz, ha egy megbízható stratégiai partner keresel a közeljövőben.

Szeretnél tudatosan döntéseket hozni, alkalmazkodni a változásokhoz?
Hasznos lenne, ha segítenénk mérlegelni a webshop logisztika kiszervezésének lehetőségét?

Kattints és kérj tőlünk DÍJMENTES egyeztetést, szívesen állunk a rendelkezésedre.

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

merre-tart-az-e-kereskedelem
Rendszerek

Merre tart az e-kereskedelem és hogy válhatsz a trendek nyertesévé?

Egy webáruház tulajdonos számára kulcsfontosságú tisztában lenni az e-kereskedelem irányaival, trendjeivel, változásaival. Hisz ez a feltétele annak, hogy ne csak elszenvedője legyél a változásoknak, hanem akár győztesen tudj kijönni a trendek alakulásából.