Megoldás lehet-e a dropshipping a webshoplogisztika kihívásaira?

megoldas-dropshipping

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

A dropshipping érthető módon egyre népszerűbb választás a vállalkozók körében. Különösen azok számára, akik minimalizálni szeretnék a kezdeti költségeket, és nem szeretnének saját raktárt fenntartani.

De vajon minden helyzetben és többféle megfontolásból kész aranybánya a dropshipping? Megoldást jelenthet-e a webshoplogisztika nehézségeire? Lássuk, mely helyzetekben nyújt valódi megoldást, és hol hordoz kihívásokat.

Kezdjük a dropshipping lényegének tisztázásával

A dropshipping egyrészt üzleti modell, másrészt megrendelés-teljesítési módszer, ahogy ebben a cikkünkben is megfogalmaztuk. Lényege, hogy nem neked kell raktáron tartani az értékesített termékeket.

Ehelyett közvetlenül a gyártótól vagy a nagykereskedőtől rendeled meg azokat, amikor a végfelhasználó leadja a rendelését a webshopodban. A legtöbbek számára ez a legfőbb hívószó a dropshipping kapcsán, hiszen így elég a marketingre és az ügyfélszolgálatra koncentrálnod, a készletgazdálkodás és a logisztika a beszállító feladata.

Melyik a dropshipping elsődleges, illetve másodlagos előnye?

A formátum előnyeit akár néhány perc utána olvasással kristálytisztán láthatod:

  • Alacsony indulási költség: hisz nem szükséges nagy tőkét beruházni a készletbe.
  • Legfeljebb minimális a raktározási költsége: nincs szükség saját raktár fenntartására, így az erőforrásaidat más területekre, például marketingre vagy ügyfélszolgálatra fordíthatod.
  • Több mozgástér: a dropshipping lehetővé teszi, hogy gyorsan alkalmazkodj a piaci trendekhez új termékek bevezetésével anélkül, hogy a raktárkészletet veszélyeztetnéd.
  • A logisztika nem a Te feladatod: a csomagolást, készletezést, kiszállítást, visszáru kezelést stb. mind-mind a nagykereskedő vagy a gyártó intézi.
  • Gyorsabban elindulhatsz: akár egyetlen hétvége alatt lerakhatod az alapokat az induláshoz és ha jól menedzseled az áruházad, a végtelenig skálázhatod az értékesítést.

Ezeket nem nehéz belátni. Kulcsfontosságú viszont különbséget tenni a dropshipping elsődleges és másodlagos előnye között. A formátum fő előnye ugyanis az, hogy nem kell árukészletbe fektetni. Webáruház tulajdonosként ez tehát a TOP hozzáadott érték,

Az már csak másodlagos faktor, hogy a logisztikával nem kell foglalkozni. Mindjárt segítünk jobban elkülöníteni, hogy a dropshipping miért nem a logisztika, hanem az e-kereskedelem „terméke”.

Fontos tisztában lenni a formátum lehetséges hátulütőivel is

Ahogy az éremnek, úgy a dropshippingnek is két oldala van. Vállalkozóként a tudatos döntéshozatal kulcsa, hogy a potenciális hátulütőkkel is számol az ember:

  • Kontroll hiánya a termékek felett: a termékek közvetlenül a beszállítótól kerülnek kiszállításra, ezért sok esetben nehéz kontrollálni a termék minőségét és a szállítási folyamatot.
  • Hosszabb szállítási idők: gyakori, hogy a termékek hosszabb idő alatt érkeznek meg a vevőkhöz, ami csökkentheti az ügyfél-elégedettséget és növelheti a visszaküldések számát.
  • Versenyhelyzet és csökkenő árrés: mivel a dropshipping egyre népszerűbb, a piaci verseny fokozódik, ami negatív befolyással lehet az árrés alakulására.

Ezzel együtt bizonyulhat a formátum optimális választásnak. Lényeg, hogy legyél tisztában minden potenciális előnnyel és hátránnyal, illetve ismerd a modell elsődleges hasznát.

Mikor és miért érdemes a dropshippinget választani?

A dropshipping ideális választás lehet kezdő vállalkozóként, ha egyfajta kísérleti jelleggel szeretnéd tesztelni a piaci érdeklődést anélkül, hogy jelentős összegeket fektetnél be a termékekbe. Továbbá kézenfekvő lehet akkor is, ha globális piacokra szeretnél lépni anélkül, hogy helyi raktárakat kellene fenntartanod.

Hogyan tudod minimalizálni a formátum hátrányai?

  • Megbízható beszállítók kiválasztása: ami segíthet biztosítani a termékminőséget és az időben történő szállítást.
  • Kitűnő ügyfélszolgálat: amivel csökkenthetők a negatív vásárlói élmények, és növelhető az ügyfelek elégedettsége.
  • Differenciált kínálat: egyedi vagy kevésbé elterjedt termékek kínálatával kiemelkedhetsz a versenytársak közül.

Megoldást jelenthet-e a dropshipping a webshoplogisztika kihívásaira?

Ha minket kérdezel, ne ezért válaszd a dropshippinget!

Válaszd a kisebb kockázat, az alacsony kezdeti költségek, a rugalmas készletkezelés miatt. Ellenben a webshoplogisztika, vagy akár az MPL mizéria kihívásaira más megoldás lesz a kézenfekvő, ahogy már itt is megírtuk.

Bízunk benne, hogy a cikk tisztább megértést biztosít a dropshipping elsődleges funkciójáról, előnyéről és hozzáadott értékéről. Sok éve tapasztaljuk, hogy mindez elengedhetetlen egy tartósan eredményes webáruház működtetéséhez.

További kérdéseid vannak? Nem jutsz dűlőre egy a webshopodat érintő kérdésben?
Hadd ötleteljünk veled együtt!
Legyen szó akár logisztikai, stratégiai, marketing vagy egyéb kérdésről.
Kattints és kérj tőlünk DÍJMENTES egyeztetést, szívesen állunk a rendelkezésedre.

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

merre-tart-az-e-kereskedelem
Rendszerek

Merre tart az e-kereskedelem és hogy válhatsz a trendek nyertesévé?

Egy webáruház tulajdonos számára kulcsfontosságú tisztában lenni az e-kereskedelem irányaival, trendjeivel, változásaival. Hisz ez a feltétele annak, hogy ne csak elszenvedője legyél a változásoknak, hanem akár győztesen tudj kijönni a trendek alakulásából.