A dropshipping érthető módon egyre népszerűbb választás a vállalkozók körében. Különösen azok számára, akik minimalizálni szeretnék a kezdeti költségeket, és nem szeretnének saját raktárt fenntartani.
De vajon minden helyzetben és többféle megfontolásból kész aranybánya a dropshipping? Megoldást jelenthet-e a webshoplogisztika nehézségeire? Lássuk, mely helyzetekben nyújt valódi megoldást, és hol hordoz kihívásokat.
Kezdjük a dropshipping lényegének tisztázásával
A dropshipping egyrészt üzleti modell, másrészt megrendelés-teljesítési módszer, ahogy ebben a cikkünkben is megfogalmaztuk. Lényege, hogy nem neked kell raktáron tartani az értékesített termékeket.
Ehelyett közvetlenül a gyártótól vagy a nagykereskedőtől rendeled meg azokat, amikor a végfelhasználó leadja a rendelését a webshopodban. A legtöbbek számára ez a legfőbb hívószó a dropshipping kapcsán, hiszen így elég a marketingre és az ügyfélszolgálatra koncentrálnod, a készletgazdálkodás és a logisztika a beszállító feladata.
Melyik a dropshipping elsődleges, illetve másodlagos előnye?
A formátum előnyeit akár néhány perc utána olvasással kristálytisztán láthatod:
- Alacsony indulási költség: hisz nem szükséges nagy tőkét beruházni a készletbe.
- Legfeljebb minimális a raktározási költsége: nincs szükség saját raktár fenntartására, így az erőforrásaidat más területekre, például marketingre vagy ügyfélszolgálatra fordíthatod.
- Több mozgástér: a dropshipping lehetővé teszi, hogy gyorsan alkalmazkodj a piaci trendekhez új termékek bevezetésével anélkül, hogy a raktárkészletet veszélyeztetnéd.
- A logisztika nem a Te feladatod: a csomagolást, készletezést, kiszállítást, visszáru kezelést stb. mind-mind a nagykereskedő vagy a gyártó intézi.
- Gyorsabban elindulhatsz: akár egyetlen hétvége alatt lerakhatod az alapokat az induláshoz és ha jól menedzseled az áruházad, a végtelenig skálázhatod az értékesítést.
Ezeket nem nehéz belátni. Kulcsfontosságú viszont különbséget tenni a dropshipping elsődleges és másodlagos előnye között. A formátum fő előnye ugyanis az, hogy nem kell árukészletbe fektetni. Webáruház tulajdonosként ez tehát a TOP hozzáadott érték,
Az már csak másodlagos faktor, hogy a logisztikával nem kell foglalkozni. Mindjárt segítünk jobban elkülöníteni, hogy a dropshipping miért nem a logisztika, hanem az e-kereskedelem „terméke”.
Fontos tisztában lenni a formátum lehetséges hátulütőivel is
Ahogy az éremnek, úgy a dropshippingnek is két oldala van. Vállalkozóként a tudatos döntéshozatal kulcsa, hogy a potenciális hátulütőkkel is számol az ember:
- Kontroll hiánya a termékek felett: a termékek közvetlenül a beszállítótól kerülnek kiszállításra, ezért sok esetben nehéz kontrollálni a termék minőségét és a szállítási folyamatot.
- Hosszabb szállítási idők: gyakori, hogy a termékek hosszabb idő alatt érkeznek meg a vevőkhöz, ami csökkentheti az ügyfél-elégedettséget és növelheti a visszaküldések számát.
- Versenyhelyzet és csökkenő árrés: mivel a dropshipping egyre népszerűbb, a piaci verseny fokozódik, ami negatív befolyással lehet az árrés alakulására.
Ezzel együtt bizonyulhat a formátum optimális választásnak. Lényeg, hogy legyél tisztában minden potenciális előnnyel és hátránnyal, illetve ismerd a modell elsődleges hasznát.
Mikor és miért érdemes a dropshippinget választani?
A dropshipping ideális választás lehet kezdő vállalkozóként, ha egyfajta kísérleti jelleggel szeretnéd tesztelni a piaci érdeklődést anélkül, hogy jelentős összegeket fektetnél be a termékekbe. Továbbá kézenfekvő lehet akkor is, ha globális piacokra szeretnél lépni anélkül, hogy helyi raktárakat kellene fenntartanod.
Hogyan tudod minimalizálni a formátum hátrányai?
- Megbízható beszállítók kiválasztása: ami segíthet biztosítani a termékminőséget és az időben történő szállítást.
- Kitűnő ügyfélszolgálat: amivel csökkenthetők a negatív vásárlói élmények, és növelhető az ügyfelek elégedettsége.
- Differenciált kínálat: egyedi vagy kevésbé elterjedt termékek kínálatával kiemelkedhetsz a versenytársak közül.
Megoldást jelenthet-e a dropshipping a webshoplogisztika kihívásaira?
Ha minket kérdezel, ne ezért válaszd a dropshippinget!
Válaszd a kisebb kockázat, az alacsony kezdeti költségek, a rugalmas készletkezelés miatt. Ellenben a webshoplogisztika, vagy akár az MPL mizéria kihívásaira más megoldás lesz a kézenfekvő, ahogy már itt is megírtuk.
Bízunk benne, hogy a cikk tisztább megértést biztosít a dropshipping elsődleges funkciójáról, előnyéről és hozzáadott értékéről. Sok éve tapasztaljuk, hogy mindez elengedhetetlen egy tartósan eredményes webáruház működtetéséhez.
További kérdéseid vannak? Nem jutsz dűlőre egy a webshopodat érintő kérdésben?
Hadd ötleteljünk veled együtt!
Legyen szó akár logisztikai, stratégiai, marketing vagy egyéb kérdésről.Kattints és kérj tőlünk DÍJMENTES egyeztetést, szívesen állunk a rendelkezésedre.