Órákat töltöttél a tökéletes termék megalkotásával, de nem vagy biztos benne, hogyan mutasd be a weboldaladon úgy, hogy az embereknek kedve támadjon megvásárolni? A termékbemutató az első benyomás, amivel a potenciális vásárlóid találkoznak a márkáddal kapcsolatban. Nehéz feladat egy magával ragadó, minden szempontból profi termékleírást létrehozni, éppen ezért hoztunk Neked néhány tippet és trükköt, amelyek megkönnyíthetik a dolgodat!
1. Hogy szólítsam meg a vásárlókat?
Talán az egyik legfontosabb: ismerd a célközönséged és tudd, milyen nyelvezet vonzza őket ahhoz, hogy ne lépjenek tovább a webshopodon pár kattintás után.
Ha például a célcsoportod az ezredfordulósok, érdemes rövidebb és célratörőbb leírást megfogalmazni. Rájuk ugyanis az a jellemző, hogy szeretnek mindent gyorsan és egyszerűen elintézni, megvásárolni. Ezzel ellentétben a mindent mérlegelő “Baby Boomereket” hosszabb szövegekkel és olvasmányosabb nyelvezettel kenyerezheted le.
2. Mit tartalmazzon egy termékbemutató?
A legfontosabb, amit érdemes szem előtt tartanod: a vásárlóid főként nem az apró részletekre kíváncsiak! Őket főként az érdekli, hogy miért éri meg megvásárolni a TE termékedet. Hogyan teszi az jobbá az Ő életüket?
A magasabb konverziószám eléréséhez el kell oszlatnod minden kétséget ezzel kapcsolatban, de mellette célszerű, ha a leírás tartalmazza – az ár mellett – a pontos méret információkat, súlyt, színt, a gyártás során felhasznált anyagokat és azt is, hogy mennyi időbe telik majd a szállítás.
Lehet nem is gondolnád, de keresőoptimalizálás szempontjából szintén elengedhetetlen a jó termékleírás, ugyanis egy átmásolt gyártói jellemzést a keresőmotorok lényegében semmisnek tekintik az egyedivel szemben.
3. Mivel tudom feldobni és figyelemfelkeltőbbé tenni a termékbemutatást?
Használj felsorolás pontokat! Sokkal átláthatóbb és könnyebben fogyasztható lesz tőle a szöveg. A legfontosabb előnyöket emeld ki félkövérrel – így feltehetően megragadja a látogatók figyelmét. Nagyon fontos a vizualizáció! Míg az üzletekben meg tudjuk érinteni a terméket, látjuk magunk előtt a valós méreteit, az online térben erre sajnos nincs lehetőség. Ebből adódóan érdemes nagy hangsúlyt fektetned a tökéletes termékfotóra (nem árt, ha bele is lehet közelíteni), de a legszuperebb eszköz a termékvideó vagy a 360 fokos termékfotó.
4. Mi riasztja el mégis a vásárlókat?
Le kell szögeznünk, hogy egy jó termékleírásnak nem feltétlenül annyi a célja, hogy a termék rögtön a kosárba kerüljön. Ez önmagában nem garantálja a tényleges vásárlást.
A vevőélmény javításának érdekében akár meg is kérdezhetjük egy automatikus e-mailben azokat a látogatókat, akik elhagyták a kosarukat, hogy miért nem döntöttek a termék megvétele mellett.
A látogatók megijednek a gondolatától is, hogy rosszul döntenek, vagy nem azt kapják, amire vártak – ezért visszalépnek a vásárlástól. Hogy ezt elkerüld, mindig hangsúlyozd ki a 14 napos elállási jogot és – ha van – a termékgaranciát. A legjobb, ha vásárlói véleményekkel is meg tudod támogatni a döntésüket.
Ne felejtsd: tökéletes termékbemutató márpedig nem létezik.
Amennyiben követed ezeket a lépéseket, és keményen dolgozol azon, hogy a megfelelő információkkal szólítsd meg a vásárlóidat, rövid időn belül szemmel látható lesz a konverziós változás!