9 módszer a felhasználói élmény növelésére a webshopodban

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

A felhasználói élmény (angolul User Experience – UX) nem más, mint a felhasználók érzéseinek összessége a különböző oldalak, appok használata során. Erre minden webshop tulajdonosnak – köztük neked is – nagy hangsúlyt kell fektetnie. Amennyiben a felhasználó az oldalra érkezéskor nem kap azonnal egy pozitív összhangot a weboldal kinézete és használhatósága terén, nagyon gyorsan ott fogja azt hagyni.

Célod tehát az legyen, hogy egy olyan utazásra invitáld oldalad látogatóit, melyet sosem felednek el!

Lássuk, milyen szempontokat tarts szem előtt!

Gyorsaság

Mindenképp megfelelő szervert válassz, hogy egy hirtelen megnövekedett forgalom esetén is az elvárt sebességet hozhassa oldalad minden eszközön. Akár pár tized másodperccel hosszabb betöltési idővel is értékes vevőktől eshetsz el, ezért érdemes az oldalad gyorsaságán dolgoznod.

Optimalizáld webshopod megjelenését mobilon is!

Egy idei kutatás megmutatja, hogy a webshop látogatók közel 70%-a mobileszközön keres és vásárol. Ez nem kis szám, úgyhogy, ha meg szeretnéd tartani őket, ezt a lépést nem hagyhatod ki!

Megfelelő CTA gombok

Fontos a CTA-k megfelelő kialakítása és elhelyezése, hiszen ez segíti a jobb navigálhatóságot a különböző aloldalak (pl. főoldalról a shopba) között. A legfontosabb azonban a “Kosárba rakom” gomb, hiszen ha az rossz helyen van, az lényegesen ronthat a konverziós arányon.

Navigálhatóság a felhasználói élmény alappillére

Próbálj meg kicsit vásárlóid fejével gondolkodni: vajon könnyen kezelhető számukra az oldalad, nehézségek nélkül megtalálják, amit keresnek? A vásárlói útvonal legyen egyszerű és logikus – ne kelljen a látogatóknak túl sokat keresgélnie!

Fizetési-és szállítási lehetőségek egyértelmű feltüntetése

Amellett, hogy minél több szállítási-és fizetési költséget kell felajánlanod vevőidnek, figyelned kell arra is, hogy a vásárlók minél előbb lássák ezeket az információkat az oldaladon. Így nem éri majd őket meglepetés a checkout folyamat során, tehát csökkenni fog a kosárelhagyások száma.

Minőségi termékfotók, videók

A kiváló minőségű termékfotók és videók elengedhetetlenek, hiszen ne feledd: itt nincs alkalom a termékeket megfogni, csak a látottakra hagyatkozhatnak potenciális vevőid!

Megfelelő leírások

A termékoldalak és kategóriaoldalak leírásai legyenek megfelelőek, kellően informatívak és jól tagoltak, hogy mindenki könnyen megtalálhassa a keresett terméke(ke)t, és tudják, mivel fognak találkozni az adott oldalon. Használj kiemeléseket és felsorolásokat a könnyebb olvashatóság érdekében.

Legyen szem előtt a kapcsolódó termékek

Próbáld meg úgy elhelyezni a kapcsolódó termékeket az oldaladon, hogy a felhasználóknak ne kelljen túl sokat keresniük azokat. Ez főként olyan termékeknél fontos, ahol a termékleírás hosszú, hiszen az oldal legalján elhelyezett árucikkeket senki sem látja. Ebben az esetben érdemes az oldalsó sávban kialakítani erre egy szekciót.

Hőtérképes elemzés

Ennek segítségével tökéletes képet kapunk arról, hogy a felhasználók pontosan mit csinálnak az oldalunkon. A kattintásokról egy hőtérképet láthatunk, ráadásul a legtöbb erre alkalmas eszköz felvételt készít az egérmozgásokról.

A legismertebb eszközök:

Ezek segítségével bármikor át tudod strukturálni webshopod, hogy javíts a felhasználói élményen.

Most rajtad a sor!

Tudjuk, hogy egy felhasználóbarát webshop nem két kattintás, és sok kritériumnak kell megfelelnie. Azonban nem kell egyből mindent kipipálnod, a lényeg, hogy folyamatosan fejleszd oldalad – hidd el, ezt a Google algoritmusai is szeretni fogják!

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

merre-tart-az-e-kereskedelem
Rendszerek

Merre tart az e-kereskedelem és hogy válhatsz a trendek nyertesévé?

Egy webáruház tulajdonos számára kulcsfontosságú tisztában lenni az e-kereskedelem irányaival, trendjeivel, változásaival. Hisz ez a feltétele annak, hogy ne csak elszenvedője legyél a változásoknak, hanem akár győztesen tudj kijönni a trendek alakulásából.