Hogyan építs sikeres e-kereskedelmi vállalkozást a kiszervezett logisztika segítségével?
Hogy néz ki a sikeres e-kereskedelmi vállalkozás felépítésének „képlete”? Milyen elemekre lehet szükség, illetve milyen gondolkodásmód lehet a célravezető? Mi kell ahhoz, hogy nyereséges e-commerce üzleted legyen?
Ezekre a kérdésekre kaphatsz választ a bejegyzés végig olvasásával. Következzenek tehát a tudatos webshop üzemeltetés lényeges tényezői.
Kezdjük ott, hogy mit értünk sikeres e-kereskedelmi vállalkozás alatt?
A siker ugyebár szubjektív dolog, vagyis mindannyian mást és mást képzelhetünk el a sikeresen működő e-kereskedelmi cég fogalma alatt. Ugyanakkor nagyvonalakban mégis körülhatárolható az a pozitív jövőkép, amit elérendő célként kitűzhetsz magadnak.
Mindenekelőtt lényeges, hogy a vállalkozás konstans profitot termeljen. Olyan mértékben, hogy ezáltal számodra, vagy akár a családod részére biztosítsa a kívánt anyagi biztonságot, megteremtve egyúttal a munkatársaidnak fizetendő tisztes jövedelmet.
Lehetőleg hatékony formában, a tartós növekedést megengedő struktúrában. Vagyis ne kelljen éjt nappallá téve a cégedben tevékenykedni, továbbá a folyamatok engedjenek mozgásteret a jövőbeli bővüléshez. Ez egy sikeres webshop alapvető ismérve.
Milyen összetevőkből épül fel egy prosperáló e-commerce üzlet?
Hosszabb távon sikeresen működő e-kereskedelmi vállalkozást tervezve elsőként a bevételtermelést célszerű stabilizálni. Hatékony marketing tevékenységgel, fókuszálva az új vásárlók szerzésére, hogy aztán tudatos stratégiát követve sikerüljön elérni az újbóli vásárlásokat.
Ehhez természetesen effektíven eladható termékek forgalmazása szükséges. Ideális esetben minél magasabb árréssel, hogy a folyamat végén ne csak a bevétel, hanem a realizált profit is kedvező legyen. Ahogy e-commerce berkekben mondani szokás, „jöjjön ki a matek”.
A teljes képhez értelemszerűen a beérkező rendelések és újbóli vásárlások minőségi, időben történő kiszolgálása is hozzátartozik. El is érkeztünk egy lényeges ponthoz, amire – tapasztalataink szerint – a hazai webshop tulajdonosok jelentős hányada nem fordít kellő figyelmet.
Egy lényeges szempont, amire a webáruház tulajdonosok zöme nem gondol
Mi történik azt követően, hogy érkezik egy rendelés a webáruházadban? Milyen gyorsan indul el a rendelés feldolgozása? Mennyi idő, mire a vevő megkapja a számlát? Hogy történik a rendelés összekészítése, a csomagolás, a címkézés?
Hogy jut el a csomag a raktárból a vevőhöz? Milyen hosszú az átlagos szállítási időtartam? Miként történik a visszáru kezelés? Ki intézi ezeket a feladatokat? Mennyi időt igényel mindez egy-egy rendelésre lebontva?
Ha kiszervezett logisztika helyett a felsorolt teendők zömével neked kell foglalkoznod a webáruház tulajdonosaként vagy üzemeltetőjeként, az több szempontból is problémaforrás lehet. Mindjárt kifejtjük, hogy miért nem ez a webshoplogisztika célravezető menete.
A házon belül megoldott logisztika lehetséges buktatói
Képzeld el, hogy holnaptól váratlanul lebetegedsz (ne legyen ilyen, de nincs kizárva sajnos), és egy teljes héten át nem tudsz dolgozni. Mi történne a vállalkozásodban? Minden menne tovább flottul? Vagy káosz uralkodna, és folyton a kézbesítés nélküli rendelések reklamációi miatt csörögne a telefon?
Házon belül kivitelezett webshoplogisztika esetén akkor is borul minden, ha egy-egy munkatársad esik ki a frontvonalból. De ami még rosszabb, ha nem jut elegendő kapacitás marketingre, bevételnövelésre, folyamatoptimalizálásra, vagyis a növekedést elősegítő feladatokra.
„Nemcsak a cégedben, a cégeden is dolgoznod kell” – tartja az ismert mondás. Mindjárt mutatunk egy megoldást, ami költséghatékonyan veszi le a válladról a logisztika mázsás terheit.
A sikeres e-kereskedelmi cégek ma már a kiszervezett logisztika mellett döntenek
Mennyivel maradna több figyelmed a vállalkozásod fejlesztésére (időnként pedig a pihenésre), hogyha a számlázás, csomagolás, címkézés, kiszállítás, adminisztráció minden feladatát profikra bízhatnád? Magyarul a komplett logisztikát kiszerveznéd?
Még jobb, hogy a teljes képet nézve még költséghatékonyság szempontjából is kedvezőbb alternatíva állna így rendelkezésre? Jól hangzik, ugye? Így már bizonyára érthető, miért alkalmazza a kiszervezett logisztika gyakorlatát a sikeresen működő e-kereskedelmi vállalkozások többsége.
Érdekel, miként valósítható meg a hatékony webshoplogisztika a Te webáruházadban is? Akkor kérj tőlünk KÖTELEZETTSÉGMENTES visszahívást!