Mi az a cross-shipping és miért érdemes vele közelebbről is megismerkedned, ha egy webáruház sikeres működéséért felelsz? Miben más ez a formátum a dropshipping vagy a fulfillment lényegéhet és előnyeihez képest? Olvasd el a bejegyzést, és máris tisztábban láthatsz a kérdés kapcsán.
Nem biztos, hogy a dropshipping vagy a fulfillment kézenfekvő a webshopodnak?
Annak ellenére, hogy mindkét formátum számos előnyt hordoz magában. Üzleti modelltől függően dropshippingnél például kockázati tényező a kitettség. Azért, mert nincs ráhatásod az árukészletre, tehát a nagykereskedő akár a teljes készletet eladhatja másnak, de a gyártó is bármikor leállhat a gyártással.
Hasonlóképp előfordulhatnak hátrányok logisztikai szempontból is. Például egy ázsiai nagykereskedővel szemben nehezebb érvényesíteni az Európában standard kereskedelmi gyakorlatot. Illetve a speciális importszabályozást alkalmazó országból történő szállíttatás is generálhat bonyodalmakat.
Fulfillment esetében pedig a forgalom nagyságától független keletkező költségeket kell bekalkulálni a működésbe.
Fontos, hogy mind a fulfillment, mind a dropshipping is lehet ideális egy webáruház számára. De ha a működéssel egyik sem 100%-ban kompatibilis, akkor létezik harmadik opció is.
Mi az a cross-shipping és miben más a droppshippinghez képest?
Egy innovatív webáruház-specifikus logisztikai szolgáltatás, amely a legnagyobb anyagi biztonságot képes biztosítani. Hogyan? Úgy, hogy maximálisan tervezhetővé teszi a webshop logisztika kiadásait.
Nemcsak a nevében, de lényegét tekintve is sok hasonlóságot mutat a dropshippinghez:
- a termékkel nem kell találkoznod, hogy értékesíteni tudj a webshopodban;
- az áru egyenesen a gyártótól vagy a nagykereskedőtől kerül a vásárlóhoz rendelés után;
- így a raktározás költségeit megspórolhatod.
Hogy akkor mégis mi a különbség a dropshippinghez képest?
Cross-shippingnél a logisztikai központunkban becsomagoljuk a termékeket. Ennek köszönhetően – az egyéb előnyökön túl – a webáruházad márkaértékét is erősítjük.
Amit a cross-shippinggel nyerhet a webshopod
Gyakorlatilag alig észrevehető összegre redukálhatod a logisztikai kiadásokat. Így akár újonnan indult webshopként alacsony tőkeráfordítással gyorsíthatod a növekedést, anélkül hogy a saját raktár működtetése emésztené fel a költségvetést.
Cross-shipping esetében mindössze az alábbi „filléres” díjtételeket kell bekalkulálnod:
- csomagolás,
- számlázás,
- kiszállítás
- illetve a szolgáltatás díja, ami rendkívül kedvező.
A fix kiadások terhét sem kell cipelned. Miután NINCS raktározási költség, így még a standard kiszervezett webshop logisztikai megoldásoknál is jobban kihozhatod a matekot. Polcdíj sincs, hiszen a beérkező áru egyáltalán nem kerül polcra.
Ehelyett a termék beérkezése után instant megkezdődik a logisztikai munka. Ha pedig ez nem volna elég, a kiszállítás sebessége villámgyors:
- Ahogy a gyártótól vagy a nagykereskedőtől beérkezik a termék;
- mi rögvest neki is látunk a becsomagolásnak;
- így a csomagot még aznap átadjuk a futárnak kiszállításra;
- tehát a rendelés kézbesítése másnapra megtörténhet;
- amit a vevőid széles mosollyal és növekvő elégedettséggel nyugtáznak.
Hogyan is néz ki a cross-shipping a gyakorlatban?
Kezdjük onnan a folyamatot, hogy a vevő lead egy rendelést a webáruházadban. A megrendelés beérkezik a gyártó vagy a nagykereskedő rendszerébe. Következő lépésként a termék a gyártó, illetve nagyker raktárából a mi logisztikai központunkba érkezik.
Innentől még inkább felgyorsulnak az események, hiszen a raktárunkban elkezdődik a logisztikai feldolgozás. Csomagolunk, címkézünk, számlázunk, majd a csomagot még aznap átadjuk a futárszolgálatnak.
Ha minden a legnagyobb rendben zajlik (és miért ne így történne), akkor a csomag másnapra már a vevőnél lehet. Te pedig keresel a vásárláson, és nem a logisztika költségei emésztik fel a profitod.
Kíváncsi vagy még több részletre?
Szeretnéd transzparensen felmérni, nálad hogyan is nézne ki a cross-shipping? Kattints és kérj tőlünk DÍJMENTES ajánlatot.