A/B teszt útmutató webshopoknak

A/B teszt útmutató webshopoknak

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

Elindítottál egy marketing kampányt, de nem hozza az elvárt eredményeket? Szinte biztosak vagyunk benne, hogy az A/B teszt megvalósításának a hiánya vagy helytelen alkalmazása lesz az egyik hunyó. Mindegy, hogy végeztél már hasonló teszteket vagy még előtte állsz, most megmutatjuk hogyan csináld helyesen!

Mi az az A/B tesztelés?

Az A/B tesztelés egy nagyon hasznos konverziónövelő módszer, ha két (vagy több) különböző verziót szeretnél összehasonlítani. Egy hétköznapi példával élve: az A/B tesztelés olyan, mint amikor felpróbálsz két órát, hogy el tudd dönteni, melyik áll jobban.

Hogyan láss neki?

Vegyük át az alaplépéseket a fenti példánál maradva. Tegyük fel, hogy van egy okosóra webshopod, amelynek kínálata új modellel bővül és ezt online marketing csatornákon keresztül szeretnéd népszerűsíteni.

0. Határozd meg a kampány céljait!

Mielőtt bármibe belekezdenél, fontos tisztázni a következőket: kiket szeretnél elérni, milyen mutatók a legfontosabbak számodra, mi a konverziós célod?

Egy új óra bevezetésénél céljaid lehetnek például az értékesítés, a termék ismertségének növelése, vagy a fogyasztók érkezési oldalra terelése.

1. Készítsd el a verziókat!

Fontos: egyszerre mindig csak egy teszted legyen aktív, hogy minél pontosabb eredményt kaphass. Ha már futott a kampányod, akkor az A verzióval meg is vagy, már csak egy B verziót kell létrehoznod. Az eredmény akkor lesz szignifikáns, ha csak egy változtatást ejtesz (pl. másik képet vagy szöveget használsz) és legalább 1000 fős mintán vizsgálod azt.

Lássuk ez mit jelent a mi példánk esetében!

Facebookon hirdetsz, a cél pedig a konverziók (itt eladások) számának növelése. Ehhez tudnod kell, hogy a közönséged milyen tartalomra reagál jobban. Első körben a szöveget akarod tesztelni, ezért a két verziód így néz ki:

“A”: Hosszú, de informatív hirdetési szöveg, videós kreatívval és egy-két CTA (call to action) gombbal kiegészítve.

“B”: Rövid, figyelemfelkeltő hirdetési szöveg, ugyanúgy videós kreatívval és egy-két CTA gombbal.

A teszt megmutatja majd, melyik szöveggel érhetsz el jobb eredményeket.

Tipp: Végezd el a folyamatot a kreatív és a CTA-k esetében is, már a nyertes szöveget használva!

2. Induljon a tesztelés!

Fontos, hogy a verziókat mindig egyidőben teszteld, hiszen az eredményt az adott időszak is befolyásolhatja. Párhuzamos hirdetés futtatás mellett, a CTR (átkattintási arány) gyönyörűen megmutatja, melyik hirdetési forma működőképesebb a célzott közönség esetén. A két változat között egyenlően oszd el a forgalmat, és hagyj kellő időt az eredmények beérkezésére. Nem pár órába, és nem is pár napba fog kerülni, mire összegyűlik a legalább ezer látogató. Légy türelmes!

Az okosórás példa kampány esetében az alábbi mutatókat vedd figyelembe adott időszakra vetítve: CTR, elérés, megjelenés, eredményenkénti költség és gyakoriság.

3. Összegezd az eredményeket!

A mutatók összessége segít kiválasztani a verziók közül az eredményesebb változatot. Tudjuk, hogy a példa alapján nemcsak egy, hanem több mutatót is mértél ugyanabban az időben, mégis azt javasoljuk,

válassz ki ezek közül egyet, amelyik a legfontosabb számodra, és arra koncentrálj. Ebben az esetben a költségkeretet nem kell megosztanod, hanem kizárólag a győztes verzióra tudsz összpontosítani.

A tesztelés segítségével kiderül, melyik út eredményesebb és költséghatékonyabb az új termék reklámozásánál.

Összegezve

A/B tesztelés segítségével könnyedén és költséghatékonyan cserélheted le kampányod leggyengébb láncszemeit, ezzel növelve weboldalad forgalmát akár B2B, akár B2C szektorban. Azt javasoljuk, találgatás helyett mindenképp élj a tesztelés lehetőségével, főleg egy-egy új elem bevezetésénél, ezzel is növelve a felhasználó élményt is webshopodban. Hidd el, garantált lesz a siker!

Források:

https://matebalazs.hu/a-b-teszteles.html

https://boommarketing.hu/online-marketing/ab-teszt/

A/B-tesztelés gyorstalpaló egyszerűen: hogy értsd, mit mutatnak a számok

https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-do-a-b-testing

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

visszárukezelés
Logisztika

Hogyan lehet a visszárukezelés marketing fegyver?

A modern e-kereskedelem egyik legnagyobb kihívása a vásárlói elégedettség fenntartása. Az optimalizált vásárlási folyamat már korántsem elegendő ahhoz, hogy egy webáruház 5 csillagos vevői élményt nyújtson.