Chatbot – 5 nyomós érv, amiért Neked is szükséged van rá!

chatbot_a_webaruhazban

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

Ismerős az az érzés, amikor a boltba lépve az ajtóban egy mosolygós eladó vár, hogy megkérdezze: „Miben segíthetek?” Ha pedig később még a választásban is segít, és egészen a kasszáig kísér a kiszemelt darabokkal, biztos lehetsz benne: fontos vagy a vállalkozás számára. 

Hasonló élményt nyújtanak a weboldalakon elhelyezett chatbotok is! Mesterségesen intelligens ügyfélszolgálatosként fogadják, majd értékes tartalommal látják el a látogatókat. Alkalmazásuknak azonban a vásárlók üdvözlésén túl, számos más előnye is van. 

Mutatjuk melyek ezek!

0-24 elérhető

Találkoztál már olyan munkavállalóval, aki a nap 24 órájában képes maximális odafigyeléssel, szünet és alvás nélkül dolgozni, akár ünnepnapokon is? Mi még csak chatbot formájában. 🙂 

Mindig rendelkezésre állnak, ami hatalmas előny, hiszen egy átlagos B2B vállalatnak egy kérdés megválaszolása akár 12-48 órába is telhet. Ez idő alatt pedig az érdeklődők könnyen rátalálhatnak a konkurencia ajánlataira. 

Használhatod adatgyűjtésre

Ahogyan az üzletekben lévő eladók, úgy egy chatbot is kérdésekkel próbálja felmérni a vásárlók igényeit. Ez alapján profilozza, kategorizálja, majd választja el a potenciális ügyfeleket a látogatóktól. Akár egy tökéletes termékbemutató is felépíthető vele!Ez mind a B2B, mind a B2C szektorban remek adatgyűjtési lehetőség. Segítségével megismerheted mire van szüksége a fogyasztóknak, így kevesebb idő-, energia- és pénzráfordítással nagyobb profitra tehetsz szert. Arról nem is beszélve, hogy a chatbotok alkalmasak e-mail címek gyűjtésére, így címlistát is könnyen felépíthetsz pusztán pár mondat „csevegés” után. 

Javítja a konverziós arányt 

Manapság mindenki azonnali megoldást szeretne, így a többség nem akar időt szánni a webshop teljes kínálatának átböngészésére.

Egy chatbot segíti a vásárlókat az időmegtakarításban is, hiszen a kellő kulcsszavakat tartalmazó rövid beszélgetés után személyre szabott ajánlatokat mutat számukra. Ezáltal Te több minőségi, potenciális ügyfelet szerezhetsz, Nekik pedig lehetőségük van közvetlenül a chatbot segítségével, gyorsan és könnyedén elvégezni a vásárlást. 

A lojalitásra koncentrál 

Ahhoz, hogy építsd ügyfeleid vállalkozásodba vetett bizalmát, nem árt, ha megteremted a lehetőségét, hogy bármikor feltehessék kérdéseiket. A chatbot erre a problémára is segítséget nyújt. 

A landing oldalra érkezve egyből megjelenik, azonban nem tolakodó és nem helyez nyomást sem a látogatókra. B2C ügyfelek számára ezáltal sokkal nyugodtabb a nézelődés és nem probléma az sem, ha nem akarnak egyből válaszolni. B2B ügyfelek esetén pedig, a kellő bizalom kialakítása után, lehetőséged van a találkozók automatikus leszervezésére, vagy akár egy komplett vásárlási folyamat lebonyolítására is. 

Az egyik legfontosabb: költséghatékony

Chatbotokkal nemcsak időt, hanem rengeteg pénzt is spórolhatsz, hiszen azok a kollégák, akik a honlapra érkezők kérdéseit válaszolják meg, ezáltal más feladatkört is el tudnak látni.  Ráadás, hogy a chatbotok egyszerre több ügyfelet is képesek kiszolgálni, amely nagyban felgyorsítja az ügyfélszolgálat munkáját. 

Reméljük, sikerült megmutatnunk, miért elengedhetetlen részei egy sikeres vállalkozásnak a chatbotok. Ideje Neked is elhelyezni egyet webshopodban a gyorsabb növekedés érdekében!

Biztosak vagyunk benne, hogy hamar észrevehető lesz a fejlődés! 

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

merre-tart-az-e-kereskedelem
Rendszerek

Merre tart az e-kereskedelem és hogy válhatsz a trendek nyertesévé?

Egy webáruház tulajdonos számára kulcsfontosságú tisztában lenni az e-kereskedelem irányaival, trendjeivel, változásaival. Hisz ez a feltétele annak, hogy ne csak elszenvedője legyél a változásoknak, hanem akár győztesen tudj kijönni a trendek alakulásából.