Ismerős az az érzés, amikor a boltba lépve az ajtóban egy mosolygós eladó vár, hogy megkérdezze: „Miben segíthetek?” Ha pedig később még a választásban is segít, és egészen a kasszáig kísér a kiszemelt darabokkal, biztos lehetsz benne: fontos vagy a vállalkozás számára.
Hasonló élményt nyújtanak a weboldalakon elhelyezett chatbotok is! Mesterségesen intelligens ügyfélszolgálatosként fogadják, majd értékes tartalommal látják el a látogatókat. Alkalmazásuknak azonban a vásárlók üdvözlésén túl, számos más előnye is van.
Mutatjuk melyek ezek!
0-24 elérhető
Találkoztál már olyan munkavállalóval, aki a nap 24 órájában képes maximális odafigyeléssel, szünet és alvás nélkül dolgozni, akár ünnepnapokon is? Mi még csak chatbot formájában. 🙂
Mindig rendelkezésre állnak, ami hatalmas előny, hiszen egy átlagos B2B vállalatnak egy kérdés megválaszolása akár 12-48 órába is telhet. Ez idő alatt pedig az érdeklődők könnyen rátalálhatnak a konkurencia ajánlataira.
Használhatod adatgyűjtésre
Ahogyan az üzletekben lévő eladók, úgy egy chatbot is kérdésekkel próbálja felmérni a vásárlók igényeit. Ez alapján profilozza, kategorizálja, majd választja el a potenciális ügyfeleket a látogatóktól. Akár egy tökéletes termékbemutató is felépíthető vele!Ez mind a B2B, mind a B2C szektorban remek adatgyűjtési lehetőség. Segítségével megismerheted mire van szüksége a fogyasztóknak, így kevesebb idő-, energia- és pénzráfordítással nagyobb profitra tehetsz szert. Arról nem is beszélve, hogy a chatbotok alkalmasak e-mail címek gyűjtésére, így címlistát is könnyen felépíthetsz pusztán pár mondat „csevegés” után.
Javítja a konverziós arányt
Manapság mindenki azonnali megoldást szeretne, így a többség nem akar időt szánni a webshop teljes kínálatának átböngészésére.
Egy chatbot segíti a vásárlókat az időmegtakarításban is, hiszen a kellő kulcsszavakat tartalmazó rövid beszélgetés után személyre szabott ajánlatokat mutat számukra. Ezáltal Te több minőségi, potenciális ügyfelet szerezhetsz, Nekik pedig lehetőségük van közvetlenül a chatbot segítségével, gyorsan és könnyedén elvégezni a vásárlást.
A lojalitásra koncentrál
Ahhoz, hogy építsd ügyfeleid vállalkozásodba vetett bizalmát, nem árt, ha megteremted a lehetőségét, hogy bármikor feltehessék kérdéseiket. A chatbot erre a problémára is segítséget nyújt.
A landing oldalra érkezve egyből megjelenik, azonban nem tolakodó és nem helyez nyomást sem a látogatókra. B2C ügyfelek számára ezáltal sokkal nyugodtabb a nézelődés és nem probléma az sem, ha nem akarnak egyből válaszolni. B2B ügyfelek esetén pedig, a kellő bizalom kialakítása után, lehetőséged van a találkozók automatikus leszervezésére, vagy akár egy komplett vásárlási folyamat lebonyolítására is.
Az egyik legfontosabb: költséghatékony
Chatbotokkal nemcsak időt, hanem rengeteg pénzt is spórolhatsz, hiszen azok a kollégák, akik a honlapra érkezők kérdéseit válaszolják meg, ezáltal más feladatkört is el tudnak látni. Ráadás, hogy a chatbotok egyszerre több ügyfelet is képesek kiszolgálni, amely nagyban felgyorsítja az ügyfélszolgálat munkáját.
Reméljük, sikerült megmutatnunk, miért elengedhetetlen részei egy sikeres vállalkozásnak a chatbotok. Ideje Neked is elhelyezni egyet webshopodban a gyorsabb növekedés érdekében!
Biztosak vagyunk benne, hogy hamar észrevehető lesz a fejlődés!