A Brexit és hatásai – avagy magyar magból, angol növény -Angliai segítség magyarul

Brexit_es_hatasai

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

Megéri Anglia felé terjeszkedni a webáruházaddal? Vajon a Brexit után nehezebb lesz Angliában értékesíteni? Igen is, meg nem is.

Egyrészt, egyedül, mindenféle piacismeret nélkül, a Brexit előtt sem javasoltam volna senkinek, hogy belevágjon. Másrészt, ha megvan az a bázis, akire támaszkodni lehet az adott országban, és ki lehet szervezni a legbonyolultabb feladatokat (vagy mindet) szakértőknek, akkor érdemes nekilátni.

Csak néhány matematikai számítást kell elvégezni, és a végére – Brexit ide vagy oda – a vám is csak egy szám lesz, amivel kalkulálni kell.
De hogyan kezdj neki? Hallgasd meg a szakértőket, akik az adott országban élnek és dolgoznak, valamint némi referenciát is fel tudnak mutatni.

Brexit után miért épp Angliával üzletelj? Gondolj bele!

  • Angliában 68 millió a regisztrált népesség száma, míg Magyarországon nagyjából egy 6-8 milliós (internet-képes) piacra számíthatsz.
  • Az életszínvonal jóval magasabb, ami azt is jelenti, kicsit könnyebben adnak ki pénzt erre-arra az ott élő emberek.
  • Az internetes vásárlás ismertebb, megszokottabb, mint itthon. 
  • Anglia valóban elhagyta az Európai Uniót, de már annak létrejötte előtt is kereskedelmi központ és nagyhatalom volt, és ma is a vezető államok közé tartozik.
  • A vámügyintézés valóban fog okozni némi többletköltséget (a bonyodalmakat bízd a szakértőre), de a végső döntés meghozatalához bátran rábízhatod magad a szimpla költség-haszon egyenletére.
  • Anglia, soha nem csak “Angliát” jelenti. Egy angol nyelvű webshopot országhatártól függetlenül mindenhonnan megtalálnak, így mindazok számára látható és elérhető lesz a terméked, aki ért angolul.
  • Minden felmerülő igényedre angliai magyar szakértőktől kaphatsz segítséget, akik jól ismerik az angol nyelvet, kultúrát és piacot.
  • Ha csak az angol anyanyelvűekre gondolsz piacként, akkor csak egy kérdésem lenne. Tudtad, hogy itt találod a második legnagyobb magyar várost? A neve London…. (Igen, mára ennyi magyar költözött ki csak Londonba.

Tudod mi az a Hunglish? Amikor egy weboldal a nyelvkönyvekből tanult szövegezéssel le van fordítva angolra, de a helyi értelmiségi nagypapákon kívül senki nem beszéli úgy a nyelvet.
Ráadásul mi magyarok elég különlegesen szőjük a gondolatainkat (és a mondatainkat), amit lássunk be, a világ nehezen tud értelmezni. Más a kultúra, a megértés logikája, az értékesítés módja, dinamikája. Ezért lesz szükséged olyan szakértőkre, akik az adott országban élnek és ott sikeresek a szakmájukban.

Webshop tulajdonosként mire lesz szükséged, ha külpiacra lépsz? 

Ezt a listát bármely ország külpiacra lépésénél használhatod.

(Csak a helyi szakértőre helyettesíts minden példát.)

  1. Bízz meg egy Angliában élő vállalkozásfejlesztőt, aki összeszedi neked az összes szakértőt, akire szükséged lesz, de ha nem is rendelkezik mindenkihez kapcsolattal, legalább veled együtt számol.
    A legtöbb esetben ezt egy sima megbízásos szerződéssel óradíjban is megteszi neked.
    Később, ha a beszélgetések alapján értékesnek találod, amit nyújtani tud, akár az angliai vállalkozásod konkrét fejlesztésére is leszerződhetsz vele.
  2. Szükséged lesz egy piackutatásra, amihez máris tudunk neked magyarul beszélő, Londonban sikeres marketing szakértőt ajánlani. Itt két lehetőség van:
    Vagy „ránézésre” is jó a terméked (értsd, a szakértő azt mondja, nincs szükséged konkrét felmérésre, mert elég, ha ő maga készít egy piaci összehasonlítást),
    vagy: rá kell szánni némi pénzt a piackutatásra, nehogy a végén jobban fájjon a költség oldal, mint amennyi a remélt haszon.
    A kutatásra alapozva viszont már bátran tervezhetsz. Az angol piacon kevés meglepetés érhet egy piackutatás után.
  3. Amennyiben kiderült, hogy az előzetes felmérések alapján várhatóan kedvező lesz a terméked fogadtatása, a célcsoportodra szabott megjelenésű és szövegezésű weboldaladra és kommunikációs anyagokra lesz szükséged. Ezenkívül be kell integrálni a megfelelő fizetési rendszereket, amelyek biztonságosan működtethetők a nemzetközi piacon.
  4. Az angliai üzleti tervezéshez ismét szükséged lesz a marketing szakemberre, annak érdekében, hogy minimum 1 éves marketing stratégiát készítsen neked. Ebből tudni fogod, hogy angol földön mit, hogyan, milyen ütemben kell tenned és nem tenned.
  5. Ha megvan az éves terv, szükséged lesz egy „megvalósítóra” – content marketingesre – aki továbbítja üzenetedet a célcsoportjaid felé. Blogot ír, hirdet, közösségi médiát üzemeltet, chatel, és a magyar nyelvű szövegeidet angolra (tudod, nem Hunglish) fordítja.

Többet szeretnél?

Ha jó vállalkozásfejlesztőt választasz, fel fogja neked ajánlani, hogy alapíts céget Angliában. Miért?

  • Maximum 72 óra alatt kész az új céged és nem igényel ügyvédi eljárást.
  • Éves szinten a kötelező leadandó bevallások és egyebek nagyjából 400 GBP-be kerülnek.
  • Ha egyszer úgy döntesz, hogy meg akarod szüntetni, akkor kb. 60 GBP-t kell fizetned a könyvelődnek és 2 óra alatt le lesz zárva. (Semmiképp sem 2 év, mint otthon.)
  • Miért jó neked, ha angol céged van?

Brexit ide vagy oda: Ha angol céged van, akkor az angol állam angolként támogat.

Jogosult leszel az állami támogatások teljes skálájára, a pályázatokra, kamarai és egyéb vállalkozásokat támogató szervezetek segítségére. Megkapod az aktuális iparági információkat és még az angoloknak szóló exportösztönző programokban is részt vehetsz. Ez nem kevés pénz, de méginkább lehetőség, hogy ellenőrzött kapcsolatokon keresztül, állami támogatással haladj. A számodra hasznos információkat pedig nem neked kell figyelned, mert ha szerződött vállalkozásfejlesztővel dolgozol, akkor a tanácsadód tájékoztatni fog róla. 

Összefoglalás

Ha még marad kérdés, keressetek egy tanácsadót. Magamat persze rögtön ajánlom, elérhetőségekkel a cikk végén, de aki türelmetlen az máris rákereshet a https://giselle-t.com/ecommerce/ weboldalra, ahol minden információ adott.

Tanácsok a tanácsadótól: Azt ugyan egy percig sem állítja senki, hogy nincs költsége egy új piacra való kilépésnek, de talán annyira nem drámai, mint gondoljátok. A magyar közönségeteknek nagyjából 10x-esével lehet számolni Angliában, és ez nem kevés bevételt jelent.
Az elején nyilván többet kell befektetni, mint amikor már futnak a hirdetések és „csak” etetni kell őket. Ugyanakkor továbbra is kiállnék Anglia mellett, mert az angol nyelv nem csak Angliát jelenti. Kiszervezni a feladatokat valóban pénzbe kerül, de elkerülöd vele a felesleges fejfájásokat és még valamit, ami annál is fontosabb: a hibázás költségeit. (pl. ha egy kókler marketing ügynökséget bízol meg véletlenül, aki csak égeti a pénzed). A tanácsadó ajánlani fog neked ellenőrzött partnereket, és végig fogja a kezed. Ha szükséged van rá, a céged fejlesztésével szintén megbízhatod, ami garantálja a folyamatos növekedésedet és további piacok meghódítását, mint az USA, Kanada, vagy más angol nyelvű országok.
A nemzetközi piacok nyitva állnak és most már a nyelv sem lehet akadály, hiszen az itt élő szakértők magyarul beszélnek, de angolul fognak dolgozni neked. Egy témáról szándékosan nem beszéltem. A vámokról, a vámolásról, és az árumozgásról Magyarország és Anglia között. Pedig ez a döntő különbség a Brexit előtti állapothoz képest.
A kérdés fontossága miatt átadom a tollat és engedem, hogy maga a szakértő vámügyintéző írja le a dolgok pontos menetét!

/Török Giselle, közgazdász,Giselle-T Consultancy vezetője/

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

logisztikai-krach
Logisztika

Mit tehetsz, ha beüt a logisztikai Armageddon?

Webáruházat működtetve a kiszolgáltatottság az utolsó, amire vágyhat az ember. De mégis mit lehet tenni, ha váratlanul elérhetetlenné válik az a szolgáltató, aki nélkül nem megoldható a rendelések kézbesítése?

visszárukezelés
Logisztika

Hogyan lehet a visszárukezelés marketing fegyver?

A modern e-kereskedelem egyik legnagyobb kihívása a vásárlói elégedettség fenntartása. Az optimalizált vásárlási folyamat már korántsem elegendő ahhoz, hogy egy webáruház 5 csillagos vevői élményt nyújtson.