Hogyan profitálj a Google Shopping használatából a webshopoddal?

Hogyan profitálj a google shopping rendszeréből?

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

A Google Shopping rendszere olyan egy webáruháznak, mintha kiemelt kirakatot kapnál egy forgalmas bevásárlóutcán. Lehetővé teszi, hogy szélesebb közönség lássa a termékeidet, így ideális esetben több vásárlóra tehetsz szert a vállalkozásoddal.

Persze ehhez ki is kell aknáznod a platformban rejlő potenciált. Ehhez adunk praktikus gyakorlati tippeket a cikkben. Hisz a Google Shopping felületén való jelenlét ma már inkább alapkövetelmény, mintsem versenyelőny.

Dióhéjban a Google Shopping lényegéről és funkciójáról

A keresőóriás összehasonlítás-alapon működő, vásárlást segítő felületéről van szó. Nagymértékben megkönnyíti a felhasználók életét, hisz lehetővé teszi számukra,

  • hogy egyszerűen tudjanak keresni egy-egy termékre vagy termék kategóriára;
  • hogy összehasonlítsák az egyes webáruházak ajánlatait;
  • hogy fotót, árat és értékelést is lássanak az általuk keresett termékek mellett;
  • hogy könnyebben, átgondoltan döntsenek a vásárlásról.

Tegyük fel, hogy valaki „üzleti laptop” vásárlás előtt áll. Ha ezt a kulcsszót beírja a keresőbe, a találati listában a Google Shopping rendszerében hirdetett termékeket kiemelten, fotóval együtt láthatja. De használhatja a Google dedikált Shopping oldalát, vagy a Shopping fület is.

Hogyan profitálj a google shopping rendszeréből?

Sőt, a kosár ikonnal ellátott termékeket közvetlenül a Shopping oldalán is megveheti, így még a szóban forgó webshopra sem kell ellátogatnia. Nem véletlen, hogy egyre többen vásárolnak így.

Akár INGYENESEN is fent lehetnek a termékeid a Google Shoppingban

Még egy indok, amiért nem érdemes elszalasztanod ezt a lehetőséget. Merthogy 2020 áprilisa óta nem kell fizetni a megjelenésért. Sőt, további könnyítést jelent, hogy nem csak hirdetett módon jelenítheted meg a termékeidet.

Nem feltétlenül kell tehát extra marketingbüdzsét erre a területre allokálnod. Ettől függetlenül tudsz persze eredményeket elérni fizetett hirdetésekkel, ugyanakkor az indulás inkább stratégiai, mintsem pénzkérdés. Lássuk, melyek a legfontosabb kezdeti lépések.

Hogyan kerülhetnek fel a termékeid a platformra?

Elsőként a Google egy terméklista beküldését fogja kérni tőled táblázatos formában, benne a termékek olyan specifikációival, mint például

  • a megnevezés;
  • leírása;
  • fotói;
  • ára.

Ahogy az algoritmusok „behúzzák” az megadott adatokat, így a termékeid elindulhatnak a versenyben, akárhányszor történik egy releváns keresés.  Hogyha a felhasználó rákattint a termékeid bármelyikére, akkor a felület a webshopodra fogja navigálni őt, tehát a vásárlás már ott mehet végbe.

A Shopping-találatok közötti minél kedvezőbb helyezések elérésén az úgynevezett Merchant Centerben tudsz dolgozni. Az adminisztratív felület kimondottan felhasználóbarát, gyorsan ráérezhetsz a beállításokra.

A Google Shopping rendszerében ingyen, vagy hirdetésként is megjelenítheted a termékeidet. Utóbbi előnye, hogy kiemelt biztosít, akárcsak a standard hirdetések a keresőben. Annyi eltéréssel, hogy a Shopping-hirdetésekhez fotó is társítható.

Így hozd ki a maximumot a Google Shopping jelenlétből

Először is szánj kellő időt és figyelmet a terméktáblázatra. A Google algoritmusai ez alapján fognak dolgozni és ha nem az általuk preferált paramétereket adod meg, akkor nem fogod elérni a legjobb helyezéseket.

Mivel a platform kulcsát a termékfotók adják, ezért használj minőségi vizuális anyagokat a termékeidhez. Ne feledd a mondást, nem elég jónak lenni, annak is kell látszani.

Harmadrészt tanulj meg profitábilisan hirdetni a Google Shopping platformján (is). Technikai értelemben annyi a feladatod, hogy Merchant Centert és az Ads fiókot összekapcsolod. Ezután az Ads-fiókon belül a kampánytípusoknál a Shopping-hirdetés opcióval menedzselheted a kampányaid.

Lehet, hogy beletelik némi időbe, mire rátalálsz a nyerő stratégiára, de megéri a tesztelés. Ha egyszer elkezdenek profitábilisan működni a hirdetéseid, a végtelenségig skálázhatod a webshopod.

Konklúzió

Három dolgot remélünk, miután végére értél a bejegyzésnek:

  1. Meghoztuk a kedved, hogy kimaxold a Google Shopping lehetőségeit.
  2. Mielőbb elkezded megvalósítani a leírtakat.
  3. Ennek hatására úgy megindul a webshopod felfelé, hogy a logisztikával inkább nem akartok már foglalkozni.

Bárhogy is, mi itt vagyunk, segítünk, veled ötletelünk.Kattints és kérj tőlünk DÍJMENTES ajánlatot.

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

merre-tart-az-e-kereskedelem
Rendszerek

Merre tart az e-kereskedelem és hogy válhatsz a trendek nyertesévé?

Egy webáruház tulajdonos számára kulcsfontosságú tisztában lenni az e-kereskedelem irányaival, trendjeivel, változásaival. Hisz ez a feltétele annak, hogy ne csak elszenvedője legyél a változásoknak, hanem akár győztesen tudj kijönni a trendek alakulásából.