A Google Shopping rendszere olyan egy webáruháznak, mintha kiemelt kirakatot kapnál egy forgalmas bevásárlóutcán. Lehetővé teszi, hogy szélesebb közönség lássa a termékeidet, így ideális esetben több vásárlóra tehetsz szert a vállalkozásoddal.
Persze ehhez ki is kell aknáznod a platformban rejlő potenciált. Ehhez adunk praktikus gyakorlati tippeket a cikkben. Hisz a Google Shopping felületén való jelenlét ma már inkább alapkövetelmény, mintsem versenyelőny.
Dióhéjban a Google Shopping lényegéről és funkciójáról
A keresőóriás összehasonlítás-alapon működő, vásárlást segítő felületéről van szó. Nagymértékben megkönnyíti a felhasználók életét, hisz lehetővé teszi számukra,
- hogy egyszerűen tudjanak keresni egy-egy termékre vagy termék kategóriára;
- hogy összehasonlítsák az egyes webáruházak ajánlatait;
- hogy fotót, árat és értékelést is lássanak az általuk keresett termékek mellett;
- hogy könnyebben, átgondoltan döntsenek a vásárlásról.
Tegyük fel, hogy valaki „üzleti laptop” vásárlás előtt áll. Ha ezt a kulcsszót beírja a keresőbe, a találati listában a Google Shopping rendszerében hirdetett termékeket kiemelten, fotóval együtt láthatja. De használhatja a Google dedikált Shopping oldalát, vagy a Shopping fület is.
Sőt, a kosár ikonnal ellátott termékeket közvetlenül a Shopping oldalán is megveheti, így még a szóban forgó webshopra sem kell ellátogatnia. Nem véletlen, hogy egyre többen vásárolnak így.
Akár INGYENESEN is fent lehetnek a termékeid a Google Shoppingban
Még egy indok, amiért nem érdemes elszalasztanod ezt a lehetőséget. Merthogy 2020 áprilisa óta nem kell fizetni a megjelenésért. Sőt, további könnyítést jelent, hogy nem csak hirdetett módon jelenítheted meg a termékeidet.
Nem feltétlenül kell tehát extra marketingbüdzsét erre a területre allokálnod. Ettől függetlenül tudsz persze eredményeket elérni fizetett hirdetésekkel, ugyanakkor az indulás inkább stratégiai, mintsem pénzkérdés. Lássuk, melyek a legfontosabb kezdeti lépések.
Hogyan kerülhetnek fel a termékeid a platformra?
Elsőként a Google egy terméklista beküldését fogja kérni tőled táblázatos formában, benne a termékek olyan specifikációival, mint például
- a megnevezés;
- leírása;
- fotói;
- ára.
Ahogy az algoritmusok „behúzzák” az megadott adatokat, így a termékeid elindulhatnak a versenyben, akárhányszor történik egy releváns keresés. Hogyha a felhasználó rákattint a termékeid bármelyikére, akkor a felület a webshopodra fogja navigálni őt, tehát a vásárlás már ott mehet végbe.
A Shopping-találatok közötti minél kedvezőbb helyezések elérésén az úgynevezett Merchant Centerben tudsz dolgozni. Az adminisztratív felület kimondottan felhasználóbarát, gyorsan ráérezhetsz a beállításokra.
A Google Shopping rendszerében ingyen, vagy hirdetésként is megjelenítheted a termékeidet. Utóbbi előnye, hogy kiemelt biztosít, akárcsak a standard hirdetések a keresőben. Annyi eltéréssel, hogy a Shopping-hirdetésekhez fotó is társítható.
Így hozd ki a maximumot a Google Shopping jelenlétből
Először is szánj kellő időt és figyelmet a terméktáblázatra. A Google algoritmusai ez alapján fognak dolgozni és ha nem az általuk preferált paramétereket adod meg, akkor nem fogod elérni a legjobb helyezéseket.
Mivel a platform kulcsát a termékfotók adják, ezért használj minőségi vizuális anyagokat a termékeidhez. Ne feledd a mondást, nem elég jónak lenni, annak is kell látszani.
Harmadrészt tanulj meg profitábilisan hirdetni a Google Shopping platformján (is). Technikai értelemben annyi a feladatod, hogy Merchant Centert és az Ads fiókot összekapcsolod. Ezután az Ads-fiókon belül a kampánytípusoknál a Shopping-hirdetés opcióval menedzselheted a kampányaid.
Lehet, hogy beletelik némi időbe, mire rátalálsz a nyerő stratégiára, de megéri a tesztelés. Ha egyszer elkezdenek profitábilisan működni a hirdetéseid, a végtelenségig skálázhatod a webshopod.
Konklúzió
Három dolgot remélünk, miután végére értél a bejegyzésnek:
- Meghoztuk a kedved, hogy kimaxold a Google Shopping lehetőségeit.
- Mielőbb elkezded megvalósítani a leírtakat.
- Ennek hatására úgy megindul a webshopod felfelé, hogy a logisztikával inkább nem akartok már foglalkozni.
Bárhogy is, mi itt vagyunk, segítünk, veled ötletelünk.Kattints és kérj tőlünk DÍJMENTES ajánlatot.