Webshoplogisztika szótár, avagy a fulfillment és dropshipping jelentése

fulfillment, dropshipping - webshoplogisztika szotar

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

Webáruház tulajdonos legyen a talpán, aki a webshoplogisztika számos szakkifejezése között képes kiigazodni. Márpedig a speciális fogalmak ismerete nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a gyakorlati alkalmazásuk által hasznot termelhessenek a webshopodnak.

Ebben a blogbejegyzésben a fulfillment, dropshipping, cross-shipping, rendeléskezelés, visszárukezelés és automatizált raktárkezelés jelentését ismertetjük. Reményeink szerint a cikk felér egy miniszótárral, egyúttal hasznos eszköz lehet a vállalkozásod továbbfejlesztéséhez.

1. Fulfillment

Másnéven kiszervezett webshoplogisztika. Fulfillmentről beszélhetünk, amikor a rendelések kézbesítéséhez köthető logisztikai és egyéb feladatokat nem házon belül oldjátok meg, hanem kiszervezitek egy fulfillmentre specializálódott szolgáltatónak.

Fulfillment nélkül nehéz egy webáruháznak növekedési pályára állnia, hisz a rendelések teljesítésének teljes folyamata rengeteg feladatot ölel fel, beleértve

  • a raktározást;
  • a komissiózást, avagy a megrendelések összeállítását;
  • a csomagolást;
  • az automatizált számlázás;
  • a kiszállítást;
  • illetve a visszáruk kezelését.

Több szempontból is megéri ezeket a teendőket profi szolgáltatóra bízni. Egyrészt szabad kapacitást teremthetsz magadnak és a csapatnak, növelheted a vásárlói elégedettséget, és még a logisztika költségeit is optimalizálhatod.

fulfillment, dropshipping - webshoplogisztika szotar

2. Dropshipping

Lényegét tekintve a dropshipping a megrendelések teljesítésének egy speciális módja. Ha dropshipping webshopot üzemeltetsz, akkor az értékesített termékeket nem tartod raktáron, hanem egy nagykereskedőtől vagy gyártótól vásárolsz készletet és azt adod el.

Neked, mint dropshipper, nem kell raktárkészlettel rendelkezned.  Sőt, még csak találkoznod sem kell a termékekkel. Közvetítőként működsz közre az alábbi folyamat mentén:

  • ideális beszállítók, beszállítói adatbázisok után kutatsz, vagy keresel egy alkalmazást, amivel akár több ezer beszállítóhoz is kötheti a webáruházad;
  • minden rendelés a Te webshopodban történik;
  • aztán a webáruházad automatikusan továbbítja a megrendelés részleteit a dropshipping ellátódhoz;
  • így ő lesz az, aki gondoskodik a csomag elszállításáról a megrendelőnek.

Nem véletlenül népszerű vállalkozási forma, hisz nem igényel komolyabb induló tőkét. Minél jobb árréssel tudod értékesíteni mások árukészletét, annál kedvezőbb profitra tehetsz szert.

3. Cross-shipping

Webáruházakra szabott modern logisztikai szolgáltatás. Legfőbb hozzáadott értéke, hogy a webshoplogisztika költségeit segít nemcsak elképesztő pontossággal megtervezni, hanem optimalizálni is. Ezáltal kiemelt financiális biztonságot biztosíthat.

Több szempontból is hasonlít a dropshippinghez:

  • cross-shippingnél is anélkül értékesítesz, hogy találkoznod kellene a termékkel;
  • az áru itt is a gyártótól vagy a nagykertől jut el a vevőhöz;
  • vagyis nem fizetsz raktározási költséget.

Tegyük fel, hogy mi vagyunk a cross-shipping szolgáltatód. Mindegy, hogy épp pihentek, csapatépítőn vagytok vagy más feladatokon dolgoztok,

  • a termék beérkezése után azonnal elkezdjük a logisztikai munkát;
  • csomagolunk, majd a csomagot még aznap átadjuk a futárnak;
  • tehát a kézbesítés másnap végbe is megy.

4. Rendeléskezelés

Mindenképp szerettünk volna kitérni erre a fogalomra is, mert sokkal többet takar a puszta kiszállításnál. A megrendelések fogadása, feldolgozása, nyomon követése, szükség szerint problémakezelése mind-mind a rendeléskezeléshez tartozik.

Manapság a versenyképesség megőrzésének a kulcsa egy hatékony rendeléskezelési rendszer alkalmazása. Lehetőleg olyan formában, amit könnyű kezelni, gyors és pontos szállítást tesz lehetővé, egyúttal elősegíti a vásárlói elégedettség megtartását, vagy akár fokozását.

5. Visszárukezelés

Még a legjobban teljesítő webáruházaknál is előfordul, hogy a vevő visszaküldi a kézhez kapott csomagot. Ennek több oka is lehet, például nem jó a méret, szín, design stb., meggondolja magát, vagy csak épp rossz napja van.

A visszárukezelés a vásárlók által visszaküldött termékek kezelésére vonatkozik. Hozzá tartozik a termékek visszavétele, cseréje, igény szerint a visszatérítések intézése. Egy jól működő visszárukezelési folyamat, illetve rendszer nemcsak az ügyfélkapcsolatok javításában segíthet. Alapfeltétele a webshopon belüli terheltség csökkentésének és a növekedésnek.

+1. Automatizált raktárkezelés

Az automatizált raktárkezelési rendszerek a modern webshoplogisztika éltető oxigénjét jelentik. Ezek a rendszerek segítenek a raktározás, a készletkezelés és a rendelések feldolgozásának automatizálásában, növelve ezzel a hatékonyságot, pontosságot és csökkentve az emberi hibák lehetőségét.

Mivel idő- és erőforrásigényes kialakítani a folyamatait, indulási vagy növekedési fázisban jobban megérheti olyan logisztikai szolgáltatóval szerződni, akinél az automatizált raktárkezelés biztosított.

Konklúzió

Bízunk benne, hogy mostanra tisztult valamelyest a kép a webshoplogisztika egy-egy fogalmával kapcsolatban. Javasoljuk, hogy mentsd el magadnak a cikket, egyúttal böngéssz kedvedre a további tartalmaink között.

Maradt még kérdésed?
Hasznos lenne, ha tapasztalt szakértőnktől kérdezhetnél vagy kérhetnél szakmai tanácsot?
Kattints és kérj tőlünk DÍJMENTES egyeztetést, szívesen állunk a rendelkezésedre.

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

merre-tart-az-e-kereskedelem
Rendszerek

Merre tart az e-kereskedelem és hogy válhatsz a trendek nyertesévé?

Egy webáruház tulajdonos számára kulcsfontosságú tisztában lenni az e-kereskedelem irányaival, trendjeivel, változásaival. Hisz ez a feltétele annak, hogy ne csak elszenvedője legyél a változásoknak, hanem akár győztesen tudj kijönni a trendek alakulásából.