Cross-shipping vs. dropshipping hasznosítási lehetőségei webshopként

cross-shipping-es-dropshipping-hasznositasi-lehetosegek

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

Viszonylag könnyű összekeverni a cross-shipping és a dropshipping fogalmait, hisz nemcsak a kiejtésükben, de a hasznosulásukban is sok az egyezőség. De ha tartósan profitábilis webáruház üzemeltetése a célod, akkor fontos megértened a köztük lévő különbségeket is.

A cikk ehhez biztosít számodra gyakorlati ismertetőt. Először külön-külön megnézzük mindkét formátum lényegét és gyakorlatát, utána pedig a köztük lévő eltérésekről is lesz szó. Bízunk benne, hogy a cikk végére tisztábban fogsz látni a hasznosításuk lehetőségeit tekintve.

Mit jelent és mire jó a cross-shipping?

Alapvetően egy logisztikai szolgáltatásról beszélünk. Ideális formátum induló webáruházaknak, illetve olyan webshopoknak, ahol a növekedés finanszírozása miatt kulcsfontosságú a logisztika kiadásainak optimalizálása és tervezhetősége.

Ha a webáruházad cross-shipping szolgáltatást vesz igénybe, akkor egy-egy rendelés teljesítésekor mentesülsz a logisztikai feladatok alól. Ehelyett a szolgáltató, adott esetben mi leszünk azok, akik a központunkban becsomagoljuk a termékeket és gondoskodunk azok kézbesítéséről.

A cross-shipping segít tervezhetővé alakítani a logisztika kiadásait

Innentől kezdve mindössze a cross-shipping szolgáltatás díját kell bekalkulálnod az árazásodba, ami a kedvező árfekvés miatt könnyedén kigazdálkodható úgy, hogy profitot könyvelhess el egy-egy megrendelés után.

Ami talán a legfontosabb hozzáadott érték, hogy cross-shipping esetén mentesülsz a raktározás anyagi és egyéb terhei alól. Úgy, hogy közben a kézbesítés sebességét tekintve lépést tarthatsz a piaccal. Anélkül, hogy komolyabban invesztálnod kellene a logisztikába.

A dropshipping lényege, előnyei és gyakorlati haszna

A dropshipping lehetősége nélkül könnyen falakba ütközhetne az, aki webáruház indításra adja a fejét. Hogy mire gondolunk? Alapesetben súlyos tételt jelenthetne a raktárhelyiség megvásárlása, bérlése, fenntartása vagy az árukészlet beszerzése.

Pikk-pakk tízmilliós nagyságrendet ölelhetne fel pusztán az indulás költségvonzata. A dropshipping formátuma ezen a téren biztosít hathatós segítséget. Te, mint dropshipper, illetve a vállalkozásod ugyanis nem tartjátok raktáron az értékesített termékeket.

Dropshippingnél más árukészletét adod el. Tehát egy, vagy akár több nagykereskedő vagy gyártó termékpalettáját értékesíted a saját webáruházadban. Egy speciális megrendelés-teljesítési módszerről van szó, aminek a keretei között nem szükséges raktárkészlettel rendelkezned.

Sőt, még a termékekkel sem kell találkoznod. Egy dropshipper közvetítőként működik közre az áruértékesítés folyamatában. A profitod az az árrés, amit a gyártó vagy a nagyker árain felül realizálni tudsz.

Hogyan indíts dropshipping vállalkozást?

Elsőként érdemes keresned egy olyan piacot, amire bizonyítottan van fizetőképes kereslet, ahol kedvező árréssel adhatsz el. Ezután célszerű megbízható beszállítók, vagy alternatív lehetőségként beszállítói adatbázisok után kutatnod.

Mindenképp szükséged lesz egy korszerű, kifogástalanul funkcionáló webshopra is. Hisz a folyamat kulcslépése, amikor a vásárló pontosan a webáruházadban adja le a rendelését. Ennek előnye, hogy a vásárlás élményét és procedúráját 100%-ban Te alakíthatod.

Innentől a webshop motorod automatikusan továbbítja a rendelés részleteit a dropshipping ellátó irányába. Vagyis az ellátó lesz az, aki összeállítja a csomagot a vevőnek és gondoskodik a csomag kézbesítéséről.

Foglaljuk tehát össze, mire van szükséged egy eredményes dropshipping vállalkozáshoz:

  • fizetőképes piac;
  • tudj eladni kedvező árréssel;
  • hatékonyan funkcionáló webáruház;
  • dropshipping ellátó(k);
  • automatizált folyamat.

Ellenben nem lesz szükséged sokmilliós kezdőtőkére, raktárhelyiségre és raktárkészletre, miközben a logisztika feladataira sem kell komplett csapatot fenntartanod.

Cross-shipping vs. dropshipping hasznosítási lehetőségei webshopként

Fontos, hogy el tudd különíteni a két fogalom lényegét és gyakorlati hasznát. Gyakran tapasztaljuk, hogy sokan a dropshippingre is úgy tekintenek, mint kézenfekvő logisztikai megoldás. Holott nem pusztán a logisztika, hanem sokkal inkább az e-kereskedelem innovációjáról van szó.

Tekinthetsz rá úgy is, mint vállalkozási forma. Hisz alapvetően a fő előnye, hogy nem kell az árukészletbe fektetni, mégis biztosított lehet az eredményes működés. Kereskedőként, avagy vállalkozóként ez a TOP előny.

Mindebből következően az már másodlagos előny, hogy a logisztikával nem kell foglalkozni. Cross-shipping esetén viszont kétségtelenül ez a legfőbb pozitív hozadék. Ez a formátum tehát a logisztika terméke és lehetősége.

Konklúzió

Mindkét fogalom esetében elmondható, hogy csak az első lépés, ha tisztába kerülsz a jelentésükkel. Hisz a webshopod eredményességét nem az fogja meghatározni, hogy mit tudsz. Sokkal fontosabb, hogy mit alkalmazol a gyakorlatban.

A következő javasolt lépés tehát az, hogy mérlegeld mindkét formátum hasznosítási lehetőségeit a webáruházadban. Mi szívesen segítünk a lehetőségek feltérképezésében, a bennük rejlő potenciál kalkulálásában. Nincs más dolgod, mint felvenni velünk a kapcsolatot a lenti elérhetőségeinken.

Maradt még kérdésed?
Hasznos lenne, ha tapasztalt szakértőnktől kérdezhetnél vagy kérhetnél szakmai tanácsot?
Kattints és kérj tőlünk DÍJMENTES egyeztetést, szívesen állunk a rendelkezésedre.

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

merre-tart-az-e-kereskedelem
Rendszerek

Merre tart az e-kereskedelem és hogy válhatsz a trendek nyertesévé?

Egy webáruház tulajdonos számára kulcsfontosságú tisztában lenni az e-kereskedelem irányaival, trendjeivel, változásaival. Hisz ez a feltétele annak, hogy ne csak elszenvedője legyél a változásoknak, hanem akár győztesen tudj kijönni a trendek alakulásából.