A Zenebutik és mellkasban feltámadó vágy – avagy a kiszervezett logisztika mentheti meg az e-kereskedelem világát

A Zenebutik és mellkasban feltámadó vágy - avagy a kiszervezett logisztika mentheti meg az e-kereskedelem világát

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

Az első hazai webes vásárlás a Zenebutik című tévés produkcióhoz volt köthető. Igen, már 1987-ben! De miért? 

Itthon akkor (az USA-ban pár évvel előbb) sikerült először összekötni a tévében kínált tartalmat a kereskedelemmel és a potenciális vásárlóval. Valaki megnézte például a Sabrina nevű énekesnő igéző kebleit vagy Claudio Abbado nagyszerű Brahms-dirigálását az októberi adásban, és már rendelhette is a VHS-kazettákat… A Zenebutik-üzletnek heti 100 darabos ilyen megrendelése volt, ami ma is elfogadható teljesítmény lenne az e-kereskedelem világában. 

Miről is szól mindez?

Arról, hogy legtöbben nemcsak a kényelmet szeretjük, hanem az érzelmi igényeink követését és mielőbbi kielégítését. A fogyasztáspszichológia ezt impulzív vásárlásnak nevezi: megláttam, beleszerettem, meg kell vennem mielőtt! Aki érezte már a mellkasában jelentkező, izgatóan feszítő érzést: a vágyat egy farmer, egy autó vagy egy nyaralás megvételére, az tudja, miről van szó. A 60-as évek végétől született generációk tömegei ismerik ezt az élményt. És ismeri a marketing, a hagyományos kereskedelem és az internetes értékesítési piac is. Korábban az étterem ajtajára kifüggesztett étlap, a boltok kirakata töltötte be ezt a vágykeltő és impulzusgeneráló funkciót. Ma ez a honlapokon megjelenő reklámok feladata. 

Az e-kereskedelem világa folyamatosan átalakul 

Az első nagy fejlődést az biztosította, hogy a webes értékesítéshez nem kell költséges infrastruktúrákat létesíteni. Nem kell elegáns áruházat építeni, nem kell annyi munkaerő a portától az eladótéren át a kasszáig. Sokszor elég egy nagyobb csarnok az áruraktárnak, meg egy íróasztal a webshop-rendszergazdának. 

Egyet azonban a legügyesebb sales-esek, marketingesek sem tudtak: a növekedő megrendeléseket folyamatos színvonalon kielégíteni. Mind nagyobb problémát jelentett (sőt, jelent ma is!) az egész országra (vagy glóbuszra) kiterjedő gyors és jó minőségű áruszállítás. Márpedig a vevők, akik az első impulzusra máris nyomják a ’Kosár’ és ’Megrendelem’ gombot, épp ezt kívánják. Hogy az áru mielőbb és sérülésmentesen érkezzen meg. 

Ekkor vált szükségessé a profi logisztika bevonása az e-kereskedelembe

Vagyis a fulfillment vagy a webshoplogisztika térhódítása. Az elgondolás roppant egyszerű. Ha a kereskedő nem ért hozzá vagy nem szereti az értékesítés logisztikáját, akkor legjobb, ha kiszervezi vagy eleve külső céget bíz meg a szállítás, a komissiózás, a csomagolás, a számlázás, a visszárukezelés és más hasonló feladatok elvégzésével. 

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

merre-tart-az-e-kereskedelem
Rendszerek

Merre tart az e-kereskedelem és hogy válhatsz a trendek nyertesévé?

Egy webáruház tulajdonos számára kulcsfontosságú tisztában lenni az e-kereskedelem irányaival, trendjeivel, változásaival. Hisz ez a feltétele annak, hogy ne csak elszenvedője legyél a változásoknak, hanem akár győztesen tudj kijönni a trendek alakulásából.