Ázsiából hoznék terméket európai üzletembe – avagy e-kereskedelem a tengerentúlról 

e_kereskedelem_a_tengerentulrol

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

Poszt megosztása

Egyre kevésbé igaz, hogy ami távol-keleti, az gagyi. A felmérések szerint a vevők döntő többsége és az online kereskedelem is élénk érdeklődéssel fordul a keleti piacok felé. A webshopok kínálata ennek megfelelően egyre nagyobb mennyiségben hoz be keletről. Ám a csomagszállítás, az e-kereskedelem szempontjából van néhány megkerülhetetlen tudnivaló! 

Hódít az online-kereskedelem 

Samsung telefon, Hyundai összkerék-meghajtású terepes… Inkább nem is kezdjük sorolni, milyen sokféle termék bizonyítja a távol-keleti márkák létjogosultságát a minőségi áruk globális online kereskedelmi piacán. A valóban gagyi cuccok esetében persze még igaz, hogy ciki „kínait” venni-hordani, de mind több a valódi érték, ami rohamtempóban hódít. Az e-kereskedelemben jártas vevők közel kétharmada szerint kínai webshopokból rendelni biztonságos, nem jár anyagi kockázattal, és majdnem 80 százalékuk szerint a kínai termékek minősége megfelelő, sőt, vetekszik a nyugati márkákkal. A néha meglepően jó ár-érték arány miatt webshopok tömege állt rá a keleti termékekre. Az egyik profi honlap még  know-how-t is kínál: hogyan rendelj, melyik webshopok megbízhatóak, milyenek a szolgáltatásaik, mire kell figyelni az e-kereskedelemben, miért érdemes szállítási biztosítást kötni, mi van a kuponkódokkal… A vásárlási bizalmat erősítik a tesztek és a „népítélet”: az olvasók, vásárlók tapasztalatainak ismertetése. 

E-logisztika, szállítás, áfa – ezekre figyelj! 

A webshoplogisztika persze a forgalomnövekedéssel együtt mind nagyobb kihívás. Az e-kereskedőknek például fontos tudniuk, hogy tavaly júliustól a 22 euró alatti küldemények import áfamentessége megszűnt. A 10 euró alatti áfaösszegek beszedése kötelező, míg a 150 eurónál olcsóbb áruk vámmentessége megmaradt (kivételekkel – de az egész szabályozást érdemes elolvasni!) 

Ugyancsak az online kereskedelmi cég előmenetelét erősíti, ha felkészül rá, hogy a szállítás – különösen a Covid-járvány óta – a korábbinál is hosszabb és körülményesebb. Ha a webshopnem fizeti meg a légi szállítást, akkor nagyon hosszú az út (ritkább probléma, de előfordulhat az áru és/vagy a csomagolás sérülése is). A webshop érdeke tehát az előrelátó készletgazdálkodás. Célszerű a tőle telhető legnagyobb mennyiségű tartalék áru felhalmozása, a raktározás megoldása, vagy akár a teljes logisztika kiszervezése (4PL vagy fulfillment szolgáltatás alkalmazása), hogy a várakozás miatt ne pártoljanak el, és vásároljanak más webáruházból a vevői. 

Fuvarozás, szállítmánykezelés, kockázatok az e-kereskedelemben 

További webshoplogisztikai közhely, hogy ügyelni kell a fuvarparitások alakulására. Ez különösen az árérzékeny termékkörök esetében fontos szempont. Ha fontos az ár, akkor erre oda kell figyelni az e-kereskedelemben. Ennek lényege röviden, hogy a logisztikával, szállítással és az abban rejlő kockázatokkal összefüggő költségeket valahogy közös érdek elosztani eladó és vevő (gyártó/nagyker és webshop) között. Ez egy egyszerűsített „kereskedői közmegegyezés”, amelyet a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara az Incoterms-ben szabályozott le rugalmas formában, nem is jogszabályokkal, inkább ún. szokványalapon. Mindenesetre fontos, hogy a fizetés módjáról, a tulajdonszerzésről, az esetleges szerződésszegésről mindig külön meg kell állapodni. 

Bízd profikra: szerved ki az e-logisztikád! 

A távol-keleti piac nagy lehetőség tehát az online kereskedelem, a webshopok világában. Ám itt is igaz az az alapvető tapasztalat, hogy a legjobb profikra bízni. Azaz erre szakosodott partnerrel elvégeztetni a készletek szállításával, raktározásával, csomagolásával, adminisztrációjával, az e-logisztikával kapcsolatos feladatokat. A webshopnak az az érdeke, hogy minden energiáját, idejét a marketingre, a kereskedésre fordítsa. Érdemes hát kiszerveznie logisztikai feladatait egy (fulfillment, 4PL vagy cross-shipping) szakértőnek, aki majd elvégzi az áruszállítással, futárszolgáltatással kapcsolatos teendőket is. 

Iratkozz fel a logisztikai újdonságokra!

Hírlevél feliratkozóként első körben értesítünk Téged az újdonságokról. Egyet már most megígérünk: spammelni NEM FOGUNK! Csak akkor küldünk Neked levelet, ha tényleg valami hasznosat tudunk mondani.

További bejegyzések

merre-tart-az-e-kereskedelem
Rendszerek

Merre tart az e-kereskedelem és hogy válhatsz a trendek nyertesévé?

Egy webáruház tulajdonos számára kulcsfontosságú tisztában lenni az e-kereskedelem irányaival, trendjeivel, változásaival. Hisz ez a feltétele annak, hogy ne csak elszenvedője legyél a változásoknak, hanem akár győztesen tudj kijönni a trendek alakulásából.